Connect with us

technokrata

A nők számára már nem idegen a technika világa

Laptop

A nők számára már nem idegen a technika világa

Az Intel amerikai felnőttek körében végzett, ˝Nők, technika és életstílus˝ című online felmérésének közzétett eredményei szerint a nők gyors ütemben zárkóznak fel a férfiak mellé a technika legújabb vívmányainak használatában.

Az Intel a Harris Poll felméréseiről ismert Harris Interactive piackutató céget kérte fel arra, hogy vizsgálja meg, milyen különbségek jelentkeznek a férfiak és a nők attitűdjében a modern technika alkalmazása terén. Az eredmények tanúsága szerint a nők minden eddiginél nagyobb mértékben használnak számítástechnikai megoldásokat a mindennapi életben.

˝Az Intel tisztában van vele, hogy a nők fontos szerepet játszanak a modern technika elterjedésében. Szeretnénk megérteni, miként használják a nők az új megoldásokat, hiszen csak így tudjuk kielégíteni igényeiket.˝ – magyarázta Dr. Genevieve Bell kulturális antropológus, aki a világ különböző tájain élő emberek technikahasználati szokásait vizsgálja az Intelnél – ˝A nők a világon mindenütt egyre inkább kihasználják a technika nyújtott lehetőségeket munkahelyükön, társasági és párkapcsolataikban, valamint a családi és a lelki élet területén.˝

˝TIF˝ – a modern technikában otthonosan mozgó nő típusa
A modern technikában otthonosan mozgó nő elnevezése az Intel terminológiája szerint ˝Technology Involved Female˝, azaz röviden TIF. Az e típushoz tartozó nők különböző generációk és társadalmi rétegek képviselői. Éppúgy megtalálható közöttük a technikai készségeket már szinte az anyatejjel magába szívó modern fiatal lány, mint a technikával munkahelyén vagy lelkes autodidaktaként ismerkedő, érettebb nő. A nemek közötti technikai szakadékot áthidalva az új nőtípus legifjabb képviselői a velük egykorú férfiaknál gyakrabban vásárolnak laptopot. A vizsgálatban megkérdezett fiatal nők fele nyilatkozott úgy, hogy következő számítógépe laptop lesz, míg a férfiaknál csupán 43 százalék volt ez az arány.

Csökken a nők technikai lemaradása
A technika egyre fontosabb a nők számára a hétköznapokban. Az Intel és a Harris Interactive közös felmérése szerint a nők éppannyira kellemetlenül érzik magukat, mint a férfiak (58 illetve 56 százalék), ha nem sikerül naponta legalább egyszer lehívniuk e-mail üzeneteiket. És egyre többet várnak el a technikától – többségük (62 százalék) a férfiakhoz hasonlóan (66 százalék) szívesen sajátítja el számítógépén új jellemzők használatát.

A nőket általában nem tartják fogékonynak a technikai újdonságokra, a kutatás eredményei ezzel szemben azt mutatják, hogy a szebbik nem tagjai élen járnak a vezeték nélküli internetezésben. A válaszok alapján több nő (39 százalék), mint férfi (29 százalék) gondolja úgy, hogy ez a laptopok egyik legfontosabb jellemzője. Míg a két nem képviselői nagyjából egyetértenek abban, hogy repülőtér a leghasznosabb helyszín a vezeték nélküli internetezés szempontjából (férfiak: 51 százalék, nők: 48 százalék), több nő fogadna szívesen vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget az orvosi rendelőkben is (nők: 38 százalék, férfiak: 30 százalék).

˝Jóllehet, a nők szívesen használják a technikát a mindennapokban párhuzamos feladatvégzésre, életük megszervezésére és kapcsolattartásra, sokkal kevésbé toleránsak a gyenge teljesítménnyel szemben. A modern nő elfoglalt, és elvárja, hogy a technika az első pillanattól kezdve kifogástalanul működjön.˝ – jelentette ki Bell.

Az Intel 2002-es ˝Laptop és életstílus˝ című felmérése óta számottevően nőtt a nők körében a laptophasználat gyakorisága. Ma a női felhasználók 87 százaléka véli úgy, hogy túl kockázatos lenne laptopját ruhatárban vagy csomagmegőrzőben hagynia – szemben a 2002-ben rögzített 59 százalékkal. Két éve a nők 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megrémülne, ha laptopját nyilvános helyen felejtené – ma 87 százalék ez az arány.

A kutatás tanúsága szerint egyes területeken a nők még mindig elmaradnak a férfiak mögött. Ilyen például a számítógép-vásárláskor tanúsított magabiztosság. ˝A felmérés szerint a férfiak általában magabiztosabban vásárolnak technikai eszközöket.˝ – mutatott rá David Krane, a Harris Interactive közpolitikai és PR-kutatásokért felelős alelnöke – ˝Az Intelhez hasonló vállalatoknak érdemes kiemelt célcsoportként kezelniük a nőket, és technikai oktatóprogramokkal segíteni őket.˝

Lehet, hogy a nők nem annyira magabiztosak, mint a férfiak, de közel háromszor annyian vélik úgy, hogy a másik nem tagjai eltúlozzák számítógépes hozzáértésük mértékét (nők: 32 százalék, férfiak: 10 százalék).

A technika éppoly nélkülözhetetlen, mint az a bizonyos ˝kis fekete ruha˝
A nők felzárkózásával párhuzamosan a technológiai vállalatok is megpróbálnak lépést tartani a gyengébb nem képviselőivel. ˝Ha technikáról van szó, a nők ugyanarra vágynak, mint a férfiak, vagy talán még többre is.˝ – vélekedik Bell – ˝Mi nők azt szeretnénk, ha a számítógépünk is olyan lenne, mint kedvenc kis fekete ruhánk: megbízható és funkcionális eszköz, amely szükség esetén mindig kéznél van, és néhány kiegészítővel éppoly egyedivé varázsolható, mint gazdája.˝

Bell szerint világszerte egyre több vállalat készít új termékeket a TIF-jelenségre reagálva. Külön szoftvereket fejlesztettek például arra a célra, hogy távol tartsák a gyereket bizonyos webhelyektől. A cégek különféle számítástechnikai termékekbe integrálják a vezeték nélküli internetezés képességét, hogy bárhol biztosítani tudják felhasználóik számára a kívánt hozzáférést. Még az eszközök fizikai megjelenését is divatosabbra formálták. A rózsaszín laptopoktól kezdve a tükörrel és ruhaméret-átváltó funkcióval rendelkező, divatos mobiltelefonokig, számos európai és ázsiai trend már az Egyesült Államokban is megjelent.

Kutatási módszertan
Az online felmérést az Egyesült Államokban, 2004. július 29. és augusztus 9. között végezték. Az ország népességének keresztmetszetét képviselő mintában 2545 (18 éves vagy annál idősebb) felnőtt, azon belül 1273 férfi és 1272 nő szerepelt. Az életkorral, nemmel, nemzetiséggel, iskolai végzettséggel, régióval, jövedelemmel és internetezéssel kapcsolatos adatokat szükség esetén úgy súlyozták, hogy hűen tükrözzék az online népességre jellemző tényleges arányt.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés