A Microsoft Magyarország idén immár harmadik alkalommal rendezte meg a Microsoft Üzleti Megoldások Konferenciát. A konferencia célja, hogy bemutassa azokat a kifejezetten közép- és nagyvállalatok számára készült informatikai alkalmazásokat, amelyek megoldást nyújtanak a mindennapi hatékonysági problémák felszámolására. A szakmai program keretében a Microsoft szakemberei, ügyfelei és üzleti partnerei ismertették a legújabb technológiai megoldásokat és olyan konkrét, már megvalósult példákat mutattak be, amelyek jól példázzák, miként segíthetik az informatikai alkalmazások az üzleti problémák, kihívások megoldását.
„A világ legjobban kidolgozott és terjesztett üzleti megoldásait a Microsoft technológiák biztosítják, emellett a Microsoft képes a piaci igényekre igen gyorsan megoldást fejleszteni és kínálni” – nyilatkozat Kürti Tamás, a Kürt Rt. fejlesztési igazgatója. „Egy felelős vezető számára fontos e megoldások minél korábban történő megismerése, hogy a hosszú távú tervek során számolni tudjon azzal a költségcsökkentéssel és azokkal a további előnyökkel, amelyeket e technológiák jelentek a vállalat számára.”
Napjaink vállalatai számára kiemelkedően fontos, hogy informatikai rendszerük naprakész információkkal segítse a vállalatvezetést, és a napi munkához illeszkedve növelje annak hatékonyságát. A Microsoft, üzleti partnereivel közösen, számos komplex üzleti megoldást vezetett már be a hazai nagyvállalatok és állami intézmények körében. Rendszerei megtalálhatók többek között az államigazgatás, az élelmiszer-, a gyógyszer-, a feldolgozó- és a nehézipar, a kereskedelem, a távközlés, az oktatás valamint a turizmus területén. A Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia az a fórum, ahol a vállalat a már megvalósult informatikai beruházásokat és a legújabb – üzletmenetet segítő – technológiákat mutatja be a vállalatvezetők és a vállalati informatikusok számára.
„A konferencia életre hívásával az volt a célunk, hogy a közép- és nagyvállalati vezetők számára átfogó képet adjunk azokról az üzleti kihívásokról, és a megoldásukat segítő informatikai alkalmazásokról, amelyekkel mindennapi munkájuk során találkoznak” – mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. „Örömünkre szolgál, hogy már harmadik alkalommal került sor erre a rendezvényre, és, – míg az első évben csupán partnereinkkel közösen tartottuk az előadásokat, addig – mára számos olyan ügyfelünk is megtalálható volt az előadók sorában, akik maguk is szívesen és büszkén számolnak be a saját vállalatuknál megvalósított Microsoft alapú megoldásokról. Konferenciánk magas színvonalát a résztvevők nagy létszáma mellett talán az mutatja a legjobban, hogy számos olyan vállalat fogadta el a konferencián való szereplést, aki piacvezetőnek számít saját ágazatában.”
A konferenciát Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója nyitotta meg, majd Larry Hochman, a British Airways volt vezérigazgatója tartott előadást, az ügyfélkezelés mai tendenciáiról. A plenáris előadások között hallható volt még dr. Kornai Gábor, az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Rt. elnök-vezérigazgatója, aki az informatika vállalati kultúrában és versenyképesség javításában betöltött szerepéről beszélt.
A plenáris ülést követően a konferencia résztvevői négy témakörben hallgathattak meg előadásokat. A „Felhasználói tapasztalatok az alapinfrastruktúrától az üzleti folyamatkezelésig” szekcióban, a Magyar Külkereskedelmi Bank, az Audi, az Accor Services és a Pannon GSM, a „Hatékony együttműködés és csoportmunka” szekcióban pedig a Fővárosi Vízművek, a T-Mobile és a Richter Gedeon mutatták be megvalósult IT beruházásaikat. A „Microsoft Business Solutions” kis- és középvállalatok számára szóló előadásai között a Marso Kft., és az XAPT, valamint a Buderus és a ZASNET adtak elő. Az „Informatikai biztonság napjainkban” szekcióban pedig, Kürti Tamás, a Kürt Rt. fejlesztési igazgatója, Kovács Balázs a Stratis, Keleti Arthur, az ICON és Paolo Cavalsassi, a Sybari regionális igazgatója tartottak előadást.
„A Microsoft projekt szerver bevezetése kapcsán szerzett tapasztalataink, hasznosak lehetnek más vállalatok számára is, akár az ipar, akár a szolgáltatási szektorban tevékenykednek” – mondta Fritsch Róbert, a Fővárosi Vízművek informatikai és ingatlangazdálkodási igazgatója. „A Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia nagyon jó alkalom arra, hogy a cégvezetők nagyobb rálátást nyerjenek a Microsoft által kínált megoldásokra, és ráébredjenek, milyen sokrétűen tudnák ezeket a technológiákat felhasználni akár saját vállalatukon belül is. A Fővárosi Vízműveknél bevezetett informatikai alapú üzleti megoldások is általában egy-egy ilyen konferencián szerzett ötlet eredményeként alakultak ki.”
A Microsoft Magyarország bízik abban, hogy a konferencián bemutatott megoldások irányadók lehetnek más vállalatok számára is, hozzájárulhatnak azok fejlődéséhez, modernizációjához, hatékonyságuk és termelékenységük növeléséhez.