Az Invitel 390 ezer lakossági és 20 ezer üzleti ügyfélnek szolgáltat a nap 24 órájában. Az ügyfelek megszerzése és megtartása a távközlési versenyben nemcsak a költséghatékony és testreszabott tarifacsomagoknak, illetve percdíjaknak köszönhető, hanem a magas minőségnek, a technikai háttérnek is. Az Invitel egyedülálló hálózat- és szolgáltatásfelügyeleti rendszere, a Budaörsön található SMC (Service Management Centre) folyamatosan szemmel tartja a hálózatot, és azonnali beavatkozást tesz lehetővé, ha valamelyik ügyfélnél hibát észlel. Az SMC-ben a folyamatos felügyeletet ellátó csoportot szakértő mérnökök irányítják.
Az SMC kettős célt szolgál. Egyrészről egységes üzemeltetési centrumot képez, ahol az Invitelnél használt különböző típusú berendezések összefogott felügyelete és üzemeltetése zajlik. Másfelől értékesítéstámogató eszköz, mert értéknövelt szolgáltatási elemeket képes biztosítani a meglévő szolgáltatásokhoz. A szolgáltatás minőségi szintjét folyamatosan ellenőrzik, végponttól végpontig megvalósított szolgáltatásfelügyeletet, illetve proaktív alarm-felügyeletet biztosítanak, ami az automatikus hibajegyfelvétellel biztosítja a már az ügyfél bejelentése előtt elkezdődő hibaelhárítást. A hibák az utolsó kilométeren fordulnak elő. Sokszor előfordul az is, hogy egy takarítónő véletlenül kihúzza a vezetéket a falból, vagy valaki lekapcsolja a villanyórát. Ez a zárt hibakezelési folyamat és rendszer támogatja a minden pillanatban nyomon követhető és pontosan mérhető, dokumentálható hibaelhárítást. Az esetek többségében a hiba elhárítása olyan gyorsan megtörténik, hogy az ügyfél észre sem veszi, hogy például lassult az Internet-szolgáltatás, és az Invitel részéről beavatkozás történt a rendszerben.
A versenytársakhoz képest lényegi különbség a hálózat felügyeletének módjában van. Az alkalmazott proaktív szolgáltatásfelügyeleti motor segítségével nem a hálózatot alkotó berendezéseket, hanem közvetlenül az általuk nyújtott szolgáltatásokat felügyeli. Egy-egy komplex szolgáltatás (például: Internet) megvalósításában több tucat berendezés konzisztens együttműködésére van szükség. Egy berendezés hibája általában nem okoz szolgáltatás-kimaradást, ugyanakkor több berendezés egyidejű hibája akár több szolgáltatásban is fennakadást okozhat. Ezzel a módszerrel már az első pillanattól fogva rendelkezésre állnak a szolgáltatás-kimaradással érintett előfizetők adatai, így reagálni lehet a hibákra. A szolgáltatás monitorozása mellett a felügyeleti rendszerek alapján a berendezések üzemeltetése is folyamatosan ellenőrzött, illetve lehetőség van egy eszköz meghibásodása esetén az érintett szolgáltatások hibajegyeinek összekapcsolására és közös kezelésére.