A Média Hungary 2005 konferencia elsősorban arra keresi a választ, hogy mit is jelent a közszolgálatiság az immár ténylegesen érzékelhető és az elkövetkező években a hazai médiatérképet várhatóan átrajzoló konvergencia-folyamatok tükrében, különös tekintettel a digitális televíziózás küszöbön álló elindulására. Szükségessé teszi-e a közszolgálatiság újrafogalmazását az on-demand típusú szolgáltatások elterjedése, illetve követi-e a szolgáltatások, eszközök, üzleti modellek konvergenciáját a szabályozás konvergenciája? Mint eddig is, a konferencia az üzleti szempontok mérlegelésével, a piac keresleti és kínálati oldalának bemutatásával, illetve a kereskedelmi és közszolgálati médiumok képviselői, az állami szereplők, médiapolitikusok és elméleti szakemberek véleményének ütköztetésével kívánja körbejárni a fenti témákat.
A konferenciát a brit Charles Fletcher előadása nyitja, amelynek témája a közszolgálatiság 1997 előtt és ma azaz mit jelent mindez a digitális korban. Charles Fletcher Skóciában és világszerte több oktató kurzust, tanácsadó irodát hozott létre, menedzselt, valamint műsorszóró, média tanácsadó irodákat működtetett főleg Közép-, Kelet- és Dél-Európában; nagy szerepet vállalt a Balkánon és a régióban indítandó rádiós hírműsorok és műsorcserés hálózatok létrehozásában, valamint rádiós szolgáltatásokat indított el Afganisztánban.
Ezt követően Mark Pesce a Sydney-i AFTRS Egyetem professzora fejti ki elméletét arról, hogy a médiaipar világméretű konszolidációja ahhoz vezetett, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatók nagy része egyre kevesebbet foglalkozik a közérdekkel.
További tervezett előadás és kerekasztal beszélgetések:
- DTV: Qui prodest? Kik a zászlóvivői a digitális tévének? Állami felelősségvállalás a digitalizáció elterjesztésében
- Hová tűnik a klasszikus reklámszpot?
- A média szerepe a politikai botrányok kialakulásában
- Ügyféluralom vs. Innovatív megoldások
- Szerkesztési és elvi különbségek a közszolgálati és kerekedelmi hírműsorokból
- A média hatása a demokráciára papíron és a valóságban
- Termék elhelyezés a műsorokban és egyéb értékesítési módszerek
- A felelős törvényhozás?! Az államilag támogatott/finanszírozott demokrácia. Állami vagy közszolgálati a tévé illetve a rádió?
- Hogyan költök, mire költök? A reklámbüdzsé felosztása
- A frekvencia halála?! Letöltési trendek
- Nézői szokások és preferenciák a digitális korban.
- Ki fogja a mit nézni, a min?
- A BBC flexibilis televíziója
- Üzleti modellek az információs trafikban
- Kit érdekel Győzike?
- Újságírói és politikai “terror” a média segítségével. Ki lehet újságíró ma Magyarországon?
- A hír és a vélemény. Mit szabad és mi szent?
- Meddig hívhatlak televíziónak? Mikortól hívhatom az „adást” audiovizuális jelfolyamnak?
- Lehet-e a konvergenciát szabályozni?
A “Legkedveltebb magyar márka” díjat is átadják 2005. május 24-én a Média Hungary-n a Superbrands egyetértésével.
A Magyar Reklámszövetség honlapján szavazhat a szakma és a nagyközönség május 18-ig arról, hogy melyek a legkedveltebb magyar márkák. A honlapon megjelölhetik a márkákkal kapcsolatos attitűdjüket is, valamint új márkát is felvehetnek a listára. A kampány célja, az hogy a legismertebb és leginkább kedvelt hazai márkákat feltérképezze és adatbázist készítsen róluk.
Magyar márka az, amelyikre az alábbi kategóriák valamelyike, vagy akár több kategória is ráillik:
- A magyar piacon jelen lévő, illetve korábban forgalomba kerülő termék vagy szolgáltatás
- hazánkban forgalomba kerülő termék, illetve igénybe vehető szolgáltatás
- magyar elnevezésű márkás termék
- Magyarországon gyártott árucikk
- hazai találmány.