Nagy érdeklődés kísérte a Temexpo 2005 szakkiállítást Nyíregyházán, ahol a résztvevő harmincöt kiállító között a Synergon Informatika Rt. is képviseltette magát. A kiállítók a kegyeleti szolgáltatásokhoz tartozó teljes tevékenységi kört lefedték, így koporsók, urnák és sírkövek mellett informatikai megoldások is helyet kaptak. Növelte az érdeklődést, hogy a kiállítással egyidőben tartották az Országos Temetőkert Konferenciát, ahol a Nemzeti Kegyeleti Bizottság tárgyalta a kegyeleti szolgáltatásokkal kapcsolatos szabályozásokat, a bizottság lehetőségeit, feladatai, valamint fórumot tartott a temetőkről és a temetkezésről.
A Konferenciát június 17-én Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere nyitotta meg.
„Ahhoz, hogy a temetkezési vállalkozások érzelmileg megterhelt ügyfeleiknek magas színvonalú kegyeleti szolgáltatásokat nyújthassanak, korszerű informatikai hátérre van szükségük. A nyilvántartások pontossága, a gördülékeny ügyfélkezelési tranzakciók és a vállalkozások általános ügyviteli követelményei ötvöződnek a Synergon saját fejlesztésű integrált temetkezési rendszermegoldásában, amelynek környezetét az SAP szoftvere biztosítja.” – mondta kiállítási bemutatója során Göndör László, a Synergon Informatika Rt. SAP üzletágának igazgatója.
A Synergon Integrált Temetkezési Rendszere mind a kis és közepes méretű, mind a nagyobb vállalkozások számára ideális. A rendszer nemcsak a temetkezési tevékenység speciális elemeit, mint például temetésszervezés támogatja, hanem átfogó vállaltirányítási rendszerként integráltan kezeli a pénzügyi, számviteli és logisztikai folyamatokat is.
A rendszer két fő eleme a temetkezési, valamint a pénzügy és számviteli modul. A temetkezési modulban történik a törzsadatok kezelése, a temetés megrendelése, számlázása és a kegyeleti kellékek és szolgáltatások beszerzése. A törzsadatokban a rendszer részletes nyilvántartást vezet az elhunytak adatairól, a temetkezési helyekről és a kegyeleti kellékekről.
A temetési szolgáltatás megrendelésekor a rendszerben nyomon követhetők, mely ravatalozók mikor és milyen mértékben terheltek. A megrendelés felvételekor a számítógép képernyőjén is megmutathatjuk, hogy az adott koporsó hogyan néz ki, mennyibe kerül és meghatározhatjuk, hogy a temetkezés és más kegyeleti szolgáltatások lebonyolítása során milyen feladatokat és mikor kell elvégezni. A raktárkészlet menedzselése révén közvetlen ügyfélrendelésre beszerzéseket hozhatunk létre, a megrendelt kellékek útját az átvételtől a felhasználásig és a szállítói számlák beérkezéséig nyomon követhetjük.
Az SAP rendszer az általános ügyviteli tevékenységek, valamint a pénzügyi és számviteli feladatok átfogó kezelésére is megoldást nyújt. Nyilvántarthatjuk a tartozásokat, kezelhetjük a banki átutalásokat, a költségeket és bevételeket akár önálló elszámolási egységekre is könyvelhetjük. Az integrált vállaltirányítási rendszer biztosítja a vezetés számára a naprakész eredményelemzéseket, a költséghatékonysági mutatókat, valamint számos egyéb elemzési lehetőséget biztosít a temetkezési vállalkozások számára a napi üzletmenet vagy akár a speciális nyilvántartások vonatkozásában is.