Connect with us

technokrata

Egyre magabiztosabbak a bankok az internetes szolgáltatások terén

Laptop

Egyre magabiztosabbak a bankok az internetes szolgáltatások terén

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor Internet-gazdasággal összefüggő jellemzői kerültek bemutatásra.

2005. első negyedévében a pénzügyi szolgáltatók Internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok Internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, kismértékben csökkent és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.

Internetes lehetőségek kihasználása
Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni Internetben rejlő lehetőségeket. A bankok mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak.

Az értékeléseket mérő index, amely a –100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.

Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek. Ugyanakkor a lakosság körében a részvények vételén/eladásán kívül a többi online banki szolgáltatás tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

Internetes banki ügyfelek
2005. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer Internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az Internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12%-os, illetve 50%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

Online biztosítások
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az Interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.

A biztosítók – hasonlóan a korábbi felmérési eredménykehez – továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás Interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. 2005 első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.

A kutatásról
A felmérés 2005. május-júliusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket és a biztosítótársaságokat a 2005 első negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 55%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 57%-a képviseltette magát a felmérésben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés