Az ügy kiindulópontja az a 2005 márciusában, egy számítástechnikai folyóiratban megjelent cikk, amely egy újonnan kifejlesztett játékról szólt. A szöveges leírásból, a képekből valamint az újsághoz csatolt CD-mellékleten található videóból az a gyanú merült fel, hogy a játékprogram fejlesztéséhez olyan szoftverfejlesztő modult használtak, amely a „tankos” játékot kifejlesztő magyar cég jogtulajdonát képezte. Ennek alapján a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya májusban nyomozást rendelt el szerzői vagy szerzői jogokhoz kapcsolódó jogok megsértése bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt – akkor még – ismeretlen tettesek ellen. A felderítés során öt személy került a rendőrség látókörébe, akik megalapozottan gyanúsíthatók azzal, hogy az említett játékprogram kifejlesztéséhez szerzői jogokat sértve használták fel a szoftvert.
A nyomozás során lefoglalásra került a játékszoftver teljes forráskódja, a játékot működtető engine, amely a grafikai megoldásokat és a játék demóját tartalmazza.
A kirendelt igazságügyi szakértő összevetette az „eredetileg” megalkotott, valamint a másik cég által fejlesztett játékot és megállapította, hogy a magazinhoz csatolt játékprogram jogellenes módon jött létre, a kifejlesztés során szerzői jogokat sértettek, ezzel 66,5 millió forint vagyoni hátrányt okoztak.
Kálmán András, az ASVA igazgatója az esettel kapcsolatban elmondta: „Ez az ügy is azt bizonyítja, hogy a szerzői és a felhasználó érdekek nem ellentétesek egymással. Büszkék vagyunk azokra a magyar cégekre, akik hazai tőkéből és hazai „aggyal” fejlesztik a világszínvonalú játékokat. A problémát az jelent, hogy amikor a „végeken” lopják, és jogtalanul használják a szoftvereket, akkor ez nemcsak károkat okoz a (magyar) szoftverfejlesztőknek, hanem a fejlesztésektől, újításoktól is elvonja a forrásokat, aminek hátrányát végül a „játékosok” is érzékelik.”
Az ügyben a további eljárást a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya folytatja le.