Connect with us

technokrata

Amikor a dolgozó választhat

Laptop

Amikor a dolgozó választhat

Sikeresen működik a Minor cafeteria.

A Minor Csoporton belül kiépült az elmúlt néhány évben, hazánkban is rohamosan terjedő cafeteria rendszer. Az eltelt három hónap során jól vizsgázott az új, béren kívüli juttatási csomag, amely elnyerte a cég összes dolgozójának (100 fő) elégedettségét.

2006. március elsejétől indult el a személyre szabható béren kívüli juttatások rendszere a Minornál. A nagyobb rugalmasságot és a szabad választás lehetőségét adó úgynevezett cafeteria, kávéház rendszerben kínálja juttatásait az alkalmazottaknak. A dolgozók egyéni igényeiknek megfelelően, egy meghatározott éves, egységes bruttó keret határain belül csemegézhetnek a „menüből”. Az évenként újragondolható csomag mindamellett, hogy növeli a dolgozók motivációját, költséghatékony megoldás a munkáltató és a munkavállaló számára egyaránt.

A Minor Csoportnál már több alkalommal felmerült az eddigieknél változatosabb juttatások iránti igény. Egy tavalyi elégedettség-felmérés keretében megkérdezték az alkalmazottakat, hogy mely juttatási elemeknek örülnének legjobban. A dolgozók a következő három juttatást referálták leginkább (sorrendben): elsőként az egészségügyi pénztárhoz való hozzájárulást, majd az – eddigiekben is meglévő – étkezési jegyeket. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára az országosan legkedveltebb otthoni Internet került.

A választható elemeket a személyes preferenciák mellett az adózási szabályok is befolyásolták, így végül kizárólag adómentes juttatások kerültek fel a cafeteria listájára. A legnépszerűbb elemeken túl még a helyi utazási bérlet és az üdülési csekk.

A cafeteria bevezetésében és fenntartásában kulcsfontosságú a helyes és folyamatos kommunikáció – nem volt ez másképp a Minornál sem. A kidolgozás rengeteg egyeztetéssel és megbeszéléssel járt, a körleveleken túl személyesen is igyekeztek a cég HR-esei megválaszolni az egyedi kérdéseket, hogy mindenki a hozzá leginkább testhezálló megoldást tudja kiválasztani.

„Az indulás elég sok adminisztrációval és többletmunkával jár, de már három hónap távlatából azt mondhatom, hogy megéri a sok fáradság, hiszen a dolgozók megkedvelték az új rendszert, amely nem utolsósorban erősíti a céghez való kötődésüket is” – tette hozzá Baranyai Ágnes, a Minor Csoport HR igazgatója. Az alkalmazottak tehát elégedettek a lehetőségekkel, de annak érdekében, hogy lefedhetők legyenek a változó igények is, év végén újragondolják a cafeteria menüpontjait.

Az adminisztráció elvégzéséhez egy speciális, erre a célra kifejlesztett szoftver nyújt támogatást, amely a választható béren kívüli juttatásokra vonatkozó munkavállalónkénti nyilvántartást, az év közben is választható juttatások egyéni számlán történő nyilvántartását, kezelését, valamint az év közben történő elszámoláshoz kapcsolódó feladatokat látja el.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés