Connect with us

technokrata

Szentkirályi Ásványvíz – a növekedés záloga az Infosys

Laptop

Szentkirályi Ásványvíz – a növekedés záloga az Infosys

Az AC Nielsen Piackutató Vállalat adatai szerint 2005-ben az ásványvíz kiskereskedelmi értékesítése Magyarországon mintegy 10 százalékkal, 700 millió literre nőtt. A magyar ásványvíz-piac éves forgalma tavaly mintegy 40 milliárd forint volt.

A Megatrend Informatikai Zrt. vállalatirányítási rendszere (ERP), az Infosys nemcsak a hatékonyság növelését, illetve a humán- és anyagi erőforrásokkal való takarékoskodást segíti elő, hanem támogatja azt is, hogy egy társaság növekedési potenciáljának megfelelően nyerjen teret a piacon. Ezzel összefüggésben Merkertné Balogh Emese, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. gazdasági igazgatója elmondta: „A gyors növekedés következtében összeomlott volna a társaság teljes könyvelési rendszere, ha nem vásárolja meg és nem telepíti a kis- és közepes vállalatoknak kifejlesztett vállalatirányítási rendszert, az Infosys-t.”

Az elmúlt években az ásványvízgyártással és -forgalmazással foglalkozó Szentkirályi szinte egyedülálló növekedést ért el: míg 2003-ban 16 millió forint volt a bevétele, addig 2004-ben már 1,6 milliárd forint, tavaly pedig 4,02 milliárd forint. A társaság piaci részesedése jelenleg terméktől függően 9-15 százalékos, amit 20 százalékra szeretne növelni. A társaság célja az, hogy a következő időszakban éves szinten 8-10 százalékkal emelkedjen a bevétele, miközben a fajlagos fix költségszintje, szintén évente, 1-2 százalékkal mérséklődjön.

A gazdasági igazgató mindehhez hozzátette: „Cégük ma már nem működhetne versenyképesen integrált vállalatirányítási rendszer nélkül. A naprakész kimutatások révén a vállalatvezetés gyorsabb és megalapozottabb döntéseket hozhat, miközben az Infosys hozzásegíti a Szentkirályit az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kiaknázásához is.”

„Az ERP rendszer bevezetése mindenképp hatással van cégünk teljesítményére, a meglévő értékesítési csatornák esetében várhatóan 0,5-1 százalékos növekedést eredményez. Ezen kívül hat az üzemi eredményre is, ami a számítások szerint a jelenlegi 96 százalékos költségszint mellett évi 4-6 millió forinttal emelkedik. A gyártás racionalizálása további előnyökkel jár, a készletszint optimalizálása éves szinten 0,8-1 millió forint megtakarítást hoz, miközben a megrendelések átfutási ideje is 5-15 százalékkal csökken. Az ebből eredő megtakarítás 2-2,2 millió forintra tehető.

Ezen túlmenően, a fejlesztéssel párhuzamosan végrehajtott belső folyamatok átszervezése (BPR) révén, minden munkatárs pontosan meghatározott munkakört lát el, s ezzel döntéshozatalunk és működésünk is hatékonyabb lett: mivel az alapinformációk a keletkezés helyén már bekerülnek a rendszerbe, a szervezeten belüli papír alapú információ-továbbítás szinte megszűnik. Az elektronikus levelezéssel mérséklődnek a kommunikációs költségek is, itt a megtakarítás 1 millió forint évente. A logisztikai folyamatok tervezhetőségéből, optimalizálásából adódó szállítási alvállalkozói költségek pedig évente 2,2 millió forinttal lesznek kisebbek” – foglalta össze a vállalatirányítási rendszer előnyeit Merkertné Balogh Emese.

A társaság az Infosys-t, beleértve a rendszer üzembe helyezését is, 16 millió forintért vásárolta: a szoftvert kifejlesztő, magyar tulajdonban lévő Megatrend 4 hónap alatt vezette be, s jelenleg 20 felhasználó munkáját könnyíti meg.

Merkertné Balogh Emese a projekt kapcsán elmondta: „Az Infosys azért is nagyon jó, mert áttételesen is méri az alkalmazottak hatékonyságát, munkához való hozzáállását és pontosságát. Mérhetővé teszi például a teljesítményt, s azt, hogy képesek-e a munkatársak az önellenőrzésre, valamint a hibák gyors javítására.”

A gazdasági igazgató szerint egy átlagos képességű munkatárs is könnyen megtanulja, hogy a saját területén miként használhatja hatékonyan az Infosys-t, és további két-három napos oktatás során az egész rendszer áttekinthetővé válik számára.

A Szentkirályinál a bevezetést megkönnyítette, hogy anyavállalatánál, a Vitapress Kft-nél már korábban használták az Infosyst, s ezért az onnan a leánycéghez átjövő munkatársaknak egyszerűbb volt alkalmazniuk felhasználói ismereteiket az új környezetben.

Merkertné Balogh Emese például két hónap alatt, délutánonként a táblázatok kezelésén át a bizonylatolási szintig megtanulta a rendszert az adatok és információk összefüggésben használni úgy, hogy ma már minden modult ismer, s elméletileg akár egymaga képes lenne a vállalat könyvelését elvégezni.

A bevezetés sikeréhez hozzájárult az is, hogy a Szentkirályi mögött komoly informatikai rendszer áll, s a legújabb hardvertechnológiát használja: az Infosys egy központi szerveren fut, az alkalmazottak csak a számukra engedélyezett alkalmazásokhoz férhetnek hozzá.

A vállalatirányítási szoftver rugalmasságára jellemző, hogy adott esetben egy külső, logisztikai cég is beléphet a rendszerbe anélkül, hogy olyan adatokhoz férhetne hozzá, amelyekhez nincs jogosultsága.

Merkertné Balogh Emese közölte azt is, hogy amikor az anyavállalat elindította az ERP-rendszer kiválasztási folyamatát, 13 cég ajánlatát elemezték: ezek közül a kis- és közepes cégeknek kifejlesztett Infosys-t választották. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy a Megatrend rugalmas rendszert kínált: a megrendelők tetszését különösen a tömegtermelést jól támogató termelési modulja nyerte el.

Merkertné Balogh Emese úgy vélte, az Infosys még a jelenlegi növekedési tempó mellett is ki tudja szolgálni hosszú távon a Szentkirályi igényeit, s ha például a következő két évben semmilyen támogatást nem kapna a rendszer működtetéséhez, akkor is el tudnák végezni megfelelő színvonalon munkájukat.

A Szentkirályi a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program keretében 8,12 millió forint állami támogatást nyert az integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2004-ben lett ismert, amikor az általa előállított szénsavmentes terméket Párizsban, az ásványvíz világkiállításon „ásványvíz Oscarral” díjazták.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés