Connect with us

technokrata

Geforce 8800 GTX – vissza kell hívni vagy sem?

Laptop

Geforce 8800 GTX – vissza kell hívni vagy sem?

Egymásnak ellentmondó értesülések láttak napvilágot – cikkünkből kiderül az igazság.

Napok óta áradozik a sajtó, milyen extrém teljesítményre képes a legújabb Nvidia GPU (és maga a referenciakártya). Amint arról mi is írtunk ma: a távol-keleti gyártó a Windows Vista megjelenésének időpontjához időzítette saját termékbejelentését. A Microsoft következő generációs OS-e után röviddel maga is előrukkolt egy újdonsággal: a G80-as magra alapuló videokártyájával – ám egyes források tudni vélték, hogy a kész termékek néhány százaléka selejtes lett.

Először is az nagy szó, hogy a bejelentést követően azonnal kapható a legújabb videokártya: az elmúlt néhány évben ugyanis jó néhány, úgynevezett paper-launch-nek lehettünk már a tanúja. Azaz a terméket bejelentették, papíron létezett is (talán a gyártósorok is el voltak vele foglalva), de boltban nem volt kapható. Nos, a Geforce 8800 GTX és GTS kapcsán ez nem mondható el, ami bizonyára feszített munkatempót jelentett az Nvidia részéről. Ez tehát magyarázná a hibás szériát – de vajon szükség van-e visszahívásra?

Az Nvidia ugyanis egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tett az elmúlt pár napban, amikor erről faggatták. A The Register kérdésére még 7-én úgy nyilatkozott a cég egyik szóvivője, hogy némelyik Geforce 8800 GTX kártya, amit az Nvidiával szerződésben álló gyártó készített, egy úgynevezett BOM hibával együtt született meg. Egy hibás ellenállás miatt nem lett tökéletes a kártya, hangzott az indoklás, és egyben a magyarázkodás, hogy már dolgoznak is a visszahíváson. A hivatalos bejelentés után azt azonban cáfolta a távol-keleti vállalat, hogy olyan példányok kijutottak volna a kereskedők polcaira, melyek az ominózus ellenállást tartalmazták.

Információnk szerint mintegy 20 ezer egységet érintett a hiba, mely szállítmányt ezek szerint még a kiszállítás előtt sikerült elcsípnie a gyártónak. Az első DirectX 10-es videokártyák a hibás ellenállás miatt hajlamosak (voltak) túlmelegedni, aminek fekete képernyő lett a vége 3D-s alkalmazások futtatása esetén. Ez egyébként sem lenne meglepő egy több mint 700 millió tranzisztort tartalmazó GPU és egy – teljes terheléskor – 100 wattnál jóval többet fogyasztó kártya esetén.

Az Nvidia nem is engedhetné meg magának a toporgást: az AMD által nemrég felvásárolt rivális Ati csupán 2007 első negyedévében bocsátja útjára az első, DirectX 10-hez fejlesztett grafikus vezérlőjét. Az eddig tartó időszak (különösen a karácsonyi bevásárlási láz) alatt a távol-keleti cégnek áll a zászló.

Geforce 8800 GTX/GTS
– Steam processzorok száma: 128/96
– magórajel: 575/500 MHz
– shader órajel: 1350/1200 MHz
– memória órajel: 900/800 MHz
– memória mennyisége: 768/640 MB
– memória interfész: 384/320 bit
– memória sávszélesség: 86,4/64 GB/sec
– texture fill rate: 36,8/24 milliárd/sec



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés