Connect with us

technokrata

Online közösségtől várunk pénzügyi tanácsokat

Laptop

Online közösségtől várunk pénzügyi tanácsokat

Adósságcsökkentés, hosszú távú megtakarítások – ehhez a mobiltelefonon keresztül (is) vezet az út.

A fiatal fogyasztók a legnagyobb természetességgel használják a videokommunikációt, és hihetetlen gyorsasággal veszik át az új online viselkedési normákat. A tanulmány szerint az internet generáció nagy hatást gyakorol majd a lakossági banki üzletágra, ami egyúttal jelentős bevételnövekedésre is lehetőséget nyújt. Az adósságcsökkentés, a kiadáskezelés és a pénzügyi ismeretek elsajátítása elsődleges fontosságú a fiatal fogyasztók számára.

Az 1960 előtt született generációk körében mért 17 százalékkal szemben az internet generációs fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége. A fenti korosztályokhoz képest az internet generáció tagjai négyszer gyakrabban tettek pénzügyi természetű észrevételeket blogokban vagy online fórumokon. 40 százalékuk használ valamilyen – elsősorban a bankok által kínált – web alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait.

Az internet generáció igényli a segítséget pénzügyi döntéseihez, és ebben saját bankjára is számít. Több mint egyharmaduk véli úgy, hogy segítségre szorul pénzügyei kezelésében, míg a 60-as évek előtt született generációk képviselői közül csak minden ötödik gondolkodik így. Nagyjából ugyanennyien leginkább a bankok tanácsadási szolgáltatásait szeretnék igénybe venni, 26 százalékuk hajlandó lenne bankot is váltani, ha azzal jobb minőségű szolgáltatásokra tehetne szert.

A Cisco IBSG szerint az új lehetőségek kiaknázásához a bankoknak olyan összetett ajánlatot kell kidolgozniuk, amely megfelel az internetes generáció fent említett igényeinek, például automatizált szaktanácsadással segíti őket pénzügyeik, hiteleik és kiadásaik kezelésében. Ehhez internetes platformon nyújtható, személyre szabott tanácsadási rendszereket kell létrehozniuk a pénzintézeteknek, videoalapú ügyfélszolgálatot és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó online közösségeket kell kialakítaniuk.

A felmérés módszertana
A Cisco IBSG összesen 1055 amerikai fogyasztót kérdezett meg a 18 év feletti korosztályból. A felmérés 75 kérdése különböző generációkra: az internet (vagy Y) generáció (a kb. 1980–1992 között születettek), az X generáció (az 1960–1979 közötti születésűek), valamint a boomer / silver generáció (az 1960 előtt születettek) tagjaira terjedt ki. A kutatás célja az volt, hogy mintát nyerjenek a lakossági pénzügyi szolgáltatások generációkra vonatkozó preferenciáiról.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés