Az irányelvek követése biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek átláthatóak és egymással összehasonlíthatóak legyenek. A 2003 óta alkalmazott GRI G3 követése biztosítja, hogy a vállalat összehasonlítható legyen a klasszikus pénzügyi mutatók mellett egyéb gazdasági, környezeti és társadalmi indikátorok mentén is. A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kitér a múlt év legfontosabb eredményeire: a vállalat dolgozóinak nagy része ismeri a fenntartható fejlődés fogalmát, ez az arány 2009-ben 90 százalékra javult 2008-hoz képest. Ráadásul a dolgozók papírfelhasználása is felére csökkent, ami azt mutatja, hogy a munkatársak nemcsak ismerik, de a gyakorlatban is igyekeznek tenni a fenntartható fejlődésért. A Magyar Telekom célja emellett, hogy nemcsak a munkatársak figyelmét hívja fel a fenntarthatóság fontosságára. A vállalat nagy sikerű kezdeményezése, a Digitális Híd Kistelepüléseken program új elemmel bővült: Digitális Híd Fest néven a vállalat önkéntesei hátrányos helyzetű kistelepülések lakóit ismertetik meg az internet nyújtotta lehetőségekkel. A fenntarthatósághoz kapcsolódó innovatív megoldásokat és interaktív előadásokat bemutató tavalyi Fenntarthatósági Nap fiatal résztvevőinek a száma is megduplázódott és remélhetőleg az idén szeptember 25-én még többen jönnek majd el és ismerkednek meg a fenntarthatóság fogalmával.
A Magyar Telekom Csoport már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatósági problémák kezelésére. A társaság 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, melynek célkitűzése, hogy a vállalat vezető szerepét megtartva, teljesítménye láthatóvá váljon munkatársai és ügyfelei számára is. Ezt bizonyítja az is, hogy Magyarországon elsőként adták ki fenntarthatósági jelentésüket és ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekeznek beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba.