“A szórakoztatóipart véglegesen megváltoztatta a játékok sikere” – mondta Mike Griffith Activision vezér a Las Vegas-i Consumer Electronic Show-n tartott beszédében. A Guitar Hero-t és a Call of Duty sorozatot kiadó cég vezetője szerint az interaktivítás, a közös játék lehetősége és a technikai újítások segítségével a számítógépes játékok, olyan fogyasztói rétegek érdeklődését is képesek voltak felkelteni az előző években, akiknek korábban eszébe sem jutott játszani és a jövőben a szórakoztatóipar legfontosabb szereplői lesznek.
Az amerikai kiadó vezetője számokkal is alátámasztotta érveit. Négy év alatt 12 százalékkal csökkent a zenék értékesítése Amerikában és hat százalékkal kevesebb időt töltöttek tévénézéssel, vagy a mozikban az emberek, mialatt a játékipar negyven százalékkal növekedett. A számítógépes játékok ma már sok szempontból a filmek riválisai. Segítségükkel olyan történeteket lehet elmesélni, amik semmivel sem kevésbé összetettek, vagy mélyek, mint a mozifilmeké, ráadásul alakulásukat a játékos döntései is befolyásolják. Míg a filmnézés egy passzív tevékenység, a játékosok aktív formálói egy – egy számítógépes játék világának. Mindez sokkal hosszabb időre képes a képernyő elé szegezni valakit, mint egy film; amíg például az utolsó James Bond filmet másfél óráig, a belőle készült játékot legalább ötven óráig tart befejezni.
Griffith szerint jól illusztrálja a szórakoztatóipar változásait a Guitar Hero sikere. A játék, melyben egy gitár formájú kontroleren négy gomb jó időben történő lenyomásával lehet imitálni a zenélést, annyira népszerű, hogy a benne szereplő zeneszámok eladásai 15-800 százalékkal emelkedtek és sokakat rávett arra, hogy gitározni tanuljon. “A zene a technika fejlődésével párhuzamosan, alakul, változik. Ennek a változásnak egy következő fejezetéhez érkeztünk” – állítja Griffith.
A konzolok új generációjának erős processzorai minden eddiginél valószerűbb és additívabb játékvilágok kialakítását teszik lehetővé. Az interaktív kontrollerek, mint amilyen a Wii távirányítója, vagy a gitár és a dobok a Guitar Hero-ban közösségi élménnyé teszik a játékot. A játékipar újításai egyre több embert vesznek rá arra, hogy játszani kezdjen.