“A digitális képernyők teljesen új stílusú dinamikus és rugalmas hirdetési kampányokat tesznek lehetővé. A reklámszövegek könnyen frissíthetők, módosíthatók, akár a napszak, a helyszín vagy a célközönség szerint is. A mozgóképek és az interaktív tartalmak jobban felkeltik az emberek figyelmét, így olyan célcsoportok is elérhetővé válnak, akiket a klasszikus televízióreklámok vagy a nyomtatott hirdetések már nem érdekelnek” – foglalta össze a digitális reklámfelületek előnyeit Marcel Piopiunik a Goldmedia tanácsadó cég munkatársa.
A Digital Sineage és a Goldmedia közös tanulmányában az óriás kijelzők széles körű elterjedését prognosztizálja. A kijelzők nyugat-európai piaca évente átlagosan 29 százalékkal nő. Ugyan a kültéri digitális szegmens még csak a teljes reklámpiac 4 százalékát teszi ki, 2012-re viszont ez az érték elérheti majd a 12 százalékot. A két vállalat felméréséből az derült ki, hogy 2008 és 2012 között a háromszorosára nőhet és elérheti a 630 millió eurót a kültéri digitális reklámokból származó bevétel.
A legtöbb kivetítő bevásárlóközpontokban, bankokban és pályaudvarokon található. A hirdetési módszer Nagy – Britanniában a legnépszerűbb, de a legtöbb nyugat európai nagyvárosban dinamikusan növekszik a kivetítők száma. Franciaországban a párizsi metróban és számos vasútállomáson fognak felszerelni digitális hirdetési felületeket ebben az évben, Berlinben pedig a Friedrichstrasse pályaudvaron az év közepéig minden hagyományos óriásplakátot digitális képernyőkkel váltanak fel. – írta az SG.hu