Az Avaya IP Office liszenszelésében is történt változás, most hat szerep-alapú megoldást kínál az Avaya (köztük a távmunkás, mobil munkás vagy ügyfélszolgálati munkatárs lehetőségekkel), amelyek megfelelnek az egyes munkavállalói csoportok igényeinek. Ezáltal a kisvállalkozásoknak már nem kell a különböző alkalmazás-opciók közül választaniuk, hiszen a definiált szerepekhez javasolt csomagok már előre összeállításra kerültek.
Az Avaya egyszerűsítette a különböző hardver opticókat , így a rendszer kialakításához az IP Office 500 -as nagy kapacitású hardver-platform elegendő. Ennek segítségével 384 felhasználó támogatott rendszerenként, a korábbi 272-höz képest. Így javul a skálázhatóság és a hatékonyság, az üzlet növekedésével párhuzamosan. Mindezek mellett a rendszer konferencia -lehetősége a korábbi 64 résztvevőről kétszer 64-résztvevőssé vált.
A több telephelyen működő kis- és középvállalatok számára az Avaya IP Office Release 5 az üzleti folyamatosságot jelenti, hiszen az egyik telephelyen lévő telefonokképes lesznek egy másik helyen működő szervert használni ahhoz, hogy helyi szerverhiba esetén is folyamatos legyen a kommunikáció .A rendszer ilyen esetben például képes automatikusan újraregisztrálni a másik IP Office helyre. Így nincs már szükség egy biztonsági második rendszer fenntartására ilyen esetekre, amely által csökkennek a hardver és munkaerő költségek.
Az Avaya IP Office emellett már böngészőből is elérhető az internetről, amennyiben vékony kliens modellt igényel a felhasználó. Az internet használatával egyszerűbbé válik a szükséges kommunikációs eszközökhöz való hozzáférés, mindezek mellett a rendszergazdák könnyebben tudják telepíteni és felügyelni a kommunikációt. Az új web-alapú alkalmazások közé tartozik a one-X Portal amely valós-idejű hívásfelügyelettel, jelenlét indikációval és hívásnaplóval javítja a felügyeleti lehetőségeket.
Emellett az új szoftver egy új kontakt center statisztikai alkalmazást is bemutat, amely szintén elérhető a weben keresztül. A Customer Call Reporter képes nyomon követni az ügyfélszolgálati kiszolgálás sikerességét és az ügynökök hatékonyságát, míg figyelmeztetni is képes valós időben, amennyiben egyes esetek azonnal kezelést igényelnek. A Customer Call Reporter segítségével a munkatársak összehasonlíthatják teljesítményüket a munkacsoport átlagával, míg a csoportvezetők értesülhetnek többek között arról, hogy hány ügynök van bejelentkezve vagy hány várakozik.
Az Avaya IP Office Release 5 a bemutatással egyidőben – Magyarországon is - hozzáférhető lesz az ügyfelek számára. Az Avaya IP Office 500 szerver a cég kimondottan kis és középvállalatok számára kínált szervertermékévé válik, a Release 5-öt a már korábban piacra dobott IP 406v2 bizonyos típusain illetve az IP412 IP Office szerveken is lehet használni.