A TeleMedia Interaktív Szolgáltatások Kft. 1993 őszén alakult. A cég a legelső emelt díjas szolgáltatók között volt a magyarországi piacon, emellett a TeleMedia volt hazánkban az első teljes körű call center szolgáltatást (inbound – outbound – blended) nyújtó vállalkozás is. A TeleMedia mindkét területen igen rövid idő alatt piacvezetővé vált Magyarországon, s az évek során igen jelentős nemzetközi piaci jelenlétre tett szert világszerte. A hang-alapú (IVR) szolgáltatások mellett a cég 2001 óta SMS- (és WAP-, illetve MMS-) alapú emelt- és alapdíjas szolgáltatások fejlesztésével és nyújtásával is foglalkozik. A TeleMedia Csoport 2003-ban alakult tagja, a TeleMedia InteracTV ma világelső az interaktív tévéműsorok gyártása terén, öt kontinens több mint hetven televízió csatornáján van jelen élő, interaktív kvízműsorokkal. A budapesti stúdióból többek között Spanyolországba, Brazíliába, Izraelbe, Pakisztánba és Dél-Afrikába is sugároznak élő adásokat a 21 video és egy rádió stúdióból. Magyarországon a TeleMedia a VIVA, Hálózat, Spektrum, Viasat és Budapest televíziók számára készít interaktív vetélkedőket.
A szolgáltatások és az azok által elért földrajzi terület bővülése, az interaktív televíziós műsorok elindulása, később pedig azok belső gyártása robbanásszerű méretnövekedést eredményezett mind a felhasználók, mind az infrastruktúra, mind pedig az adatforgalom tekintetében. Mivel a kvízműsorokat a budapesti stúdiókból sugározzák, az azok készítésében résztvevő stábtagok – beleértve a műsorvezetőket is – szintén a magyarországi székházban dolgoznak, így a felhasználók száma a korábbi negyvenről sok száz főre emelkedett, illetve a különböző időtartamra szóló külföldi megrendelések nagyfokú fluktuációt is generálnak a megnövekedett user számban. Ez a folyamat természetesen megjelent az infrastruktúra méretében is, míg a tevékenységeket korábban négy szerver szolgálta ki, addig mára már 20 országban 60 szerver működik, hiszen a beérkező adatmennyiség is robbanásszerűen megnövekedett.
A külföldön kiépített, helyi infrastruktúrák kezelése szintén központilag, Budapestről történik, illetve a beérkező, óriási mennyiségű adat feldolgozása is itt zajlik. Lokálisan csak adatforrások működnek, kismértékű adatbázisigénnyel, az információ feldolgozása, archiválása, tárolása és elemzése a TeleMedia magyarországi infrastruktúráján keresztül valósul meg. Tovább bonyolítja a rendszer működését, hogy az emelt díjas SMS-ek közvetlenül a központba érkeznek be, míg az emelt díjas hívásokat először lokálisan dolgozzák fel az egyes országokban. Mindennek pedig a háttérben, real-time kell történnie, hogy a rendszer maximálisan támogassa a műsorkészítők, a call centerekben dolgozók munkáját, illetve kiszolgálhassák az ügyfelek, a televíziónézők és a különböző szolgáltatásokat használók igényeit. A hívások, szöveges üzenetek feldolgozásának és elemzésének ténylegesen valós időben kell történnie, például azért, hogy az élő kvízműsorok szerkesztői folyamatosan nyomon követhessék a hívásokat, illetve azonnali részletes elemzést kapjanak többek között arról, hogy az adás ideje alatt hányan telefonálnak, hányan hívták újra a megadott számot, éppen hányan vannak vonalban. Mindezek alapján tudják irányítani a stúdióban dolgozó műsorvezetőt, rajta keresztül pedig az élő adás menetét.
Az adatoknak azonban nem csupán a valós idejű felhasználására van szükség. Az ügyfelek, megrendelők számára részletes elemzések készülnek, a feldolgozott információ alapján értékelik egy-egy műsor adott napi teljesítményét, meghatározzák az esetleges változtatásokat az adások szerkesztését illetően. Az adatok megfelelő módon történő archiválása szintén fontos, hiszen számos belső, illetve jogi szabályozásnak kell megfelelni, hogy az adások, illetve egyes hívások is visszakereshetők legyenek, ezzel párhuzamosan pedig garantálják a felhasználók és nyertesek személyes adatainak, valamint a nyeremények kifizetésének biztonságát. Mindehhez biztosítani kell az adatbázisban történő gyors és hatékony adatbányászatot is. Ehhez kapcsolódóan a TeleMedia újabb kihívásokkal nézett szembe. A nemrégiben indult ezoterikus, telejóslásos műsoroknál a szolgáltatást igénybevevők nem hívásonként vagy SMS-enként, emeltdíjas formában fizetnek, hanem egy alapdíjas hívással, az általuk megvásárolt kreditek felhasználásával. Mindez még kifinomultabb és valósidejű adatbányászatot igényel, hiszen már a hívás pillanatában azonosítani kell a felhasználót, illetve ellenőrizni a számláján rendelkezésre álló kredit összegét. Ebben is nagy szerepe lesz a nemrégiben megvásárolt Oracle Database 10g Enterprise Edition terméknek, mely lehetővé teszi, hogy az adatok betöltése nem rögtön az adatbázis szintjéről, hanem a memóriából történik, így a folyamat azonnal végbemegy, azaz a hívó félnek nem kell várakoznia.
Az adatok és szolgáltatások mennyiségi növekedése a minőségi változás igényét is felvetette a kiszolgáló technológiát illetően, ami újabb és egyre összetettebb feladatok elé állította a TeleMedia IT szakembereit. A vállalat korábban az organikus növekedéshez legjobban illeszkedő, házon belüli technológiai fejlesztésekkel alkalmazkodott a folyamatosan változó igényekhez, mindez kellő rugalmasságot és a marketing ötletekre adott gyors válaszadást is lehetővé tett.