A világszerte több mint 11 millió példányban értékesített játékban, melynek kiegészítője a karácsonyi időszak egyik legnépszerűbb játéka volt, hősök és fantázialények bőrébe bújva más játékosokkal együtt kalandozhatunk egy misztikus világban. Tate azután fordult a nyilvánossághoz, hogy felhívja a figyelmet az online szerepjátékok oktatási rendszerre gyakorolt veszélyeire, hogy Vince Rapesh a Minnesotai Egyetem professzora egy helyi újságban ecsetelte azokat.
“A diákoknak komoly tudományos és magánéleti problémákat okoznak a számítógépes játékok. Az egyik játékfüggőről azt hittem, hogy füvezik, annyira rosszul nézett ki, aztán kiderült, hogy 28 órája játszott megállás nélkül”- idézte a Guardian a professzort. “Láttam kitűnő tanulókat megbukni, csak azért mert azt hitték, a Warcraft világa fontosabb. Többen is segítséget kértek tőlem, hogy meg tudjanak szabadulni a függőségüktől.” – állítja Rapesh, aki szerint be kellene tiltani a játékokat az amerikai kollégiumok területén.
A World of Warcraft a munka világában sem túl népszerű. Egy médiacégeknek dolgozó fejvadász szerint munkaadók arra kérték, hogy kerülje el a játékfüggőket. Szerinte a játékosok nem tudnak teljes odaadással dolgozni, mivel képtelen koncentrálni és kialvatlanok. A World of Warcraft kiadója a Blizzard egyelőre nem reagált a kritikákra.
Nem ez az első eset, hogy élesen bírálnak egy számítógépes játékot. A Grand Theft Auto előző részét számos kritika érte erőszakossága miatt, és iskolai mészárlásokat írtak a számlájára. Egy vizsgálat később bebizonyította, nincs összefüggés a játékban véghezvitt és a valódi erőszak között.