Mivel a teljesítményelőny ezredmásodpercekben mérhető, az ING Renault F1 Team folyamatosan invesztál a kutatás-fejlesztésbe, amelynek célja, hogy a teljes versenyévad során zajló fejlesztésekkel a legtöbbet hozzák ki a versenyautóból. Mivel egy F1 autó aerodinamikai tulajdonságai óriási eltéréseket okozhatnak a köridőben, nemcsak az egyenesen haladás során, hanem a kanyarokban és az előzések során is, a rendelkezésre álló rendszer nem bizonyult elegendőnek a további fejlesztésekhez, ezért felvetették annak ötletét, hogy egy újabb szélcsatornát alakítsanak ki a létesítményben. Bár a legtöbb aerodinamikai fejlesztést a szélcsatornában végzik, a kapacitáskorlátok nem engedték a nagyobb teljesítmény eléréshez szükséges létesítménybővítést. A csapat úgy döntött, hogy az erőforrásokat új számítógépes aerodinamikai kutatóközpontba fektetik be, azaz a szimulált “virtuális szélcsatorna” lehetőségeit bővítik.
Az ING Renault F1 Team belső informatikai részlegét kérték fel, hogy fejlesszenek ki egy szuperszámítógépet, a CFD alkalmazást futtató Mistralt, valamint egy ezt befogadó új létesítményt, amely erőteljes áramellátási és hűtési erőforrásokkal rendelkezik. Korábban, amikor a vállalati informatikát egy konszolidációs projekt keretében új adatközpontba költöztették, a csapat az APC by Schneider Electric InfraStruXure Hot Aisle Containment Solution (HACS) megoldását választotta az infrastrukturális igények kiszolgálásához.
Azért esett a választás az InfraStruXure Hot Aisle Containment Solution (HACS) megoldásra, mert lehetővé tette, hogy az adatközpont megfeleljen egy jól áttekinthető követelményrendszernek: legyen bővíthető és skálázható annak érdekében, hogy a növekvő informatikai állományt képes legyen kiszolgálni. Emellett, az informatikai részleg számára mindig látható legyen a rendelkezésre álló kapacitás és tegye lehetővé az összes informatikát kiszolgáló berendezés felügyeletét, vezérlését, mint pl. a szünetmentes áramforrások, tehát olyan infrastruktúra felügyeleti rendszer tartozzon hozzá, amely nem csak a terem hőmérsékletét és páratartalmát képes nyomon követni. Az új adatközpontot a “megbízható látványosság” szlogennel jellemezték, és az itt szerzett pozitív tapasztalatok miatt, elsők között született meg a döntés, hogy APC megoldást válasszanak az új “CAR-központ” kialakításához is.
Az ING Renault F1 Team és az APC szorosan együttműködve tervezték meg a Mistral által igényelt áramellátást és hűtést szolgáltatni képes terem kialakítását, és állították össze a szükséges berendezéseket. Az új szuperszámítógép több mint 4000 processzormagot tartalmaz, és jelenleg ez a legnagyobb ilyen gép, amelyet a Forma 1 világában használnak. A Mistral számítási kapacitása a szuperszámítógépek 500-as toplistáján az első 100 között szerepel. Az új CAR-központ építése 9 hónapot vett igénybe, és a felszerelése teljesen zökkenőmentesen zajlott. Az APC a sorrendben érkező 112 raklapnyi berendezés beszállítását, beszerelését és beüzemelését óramű pontossággal, alig több, mint 2 hét alatt végezte el, ráadásul ehhez csak 4 szerviz mérnökre volt szükség.