Connect with us

technokrata

Így (ne) vegyél Sony Vaio-t!

Laptop

Így (ne) vegyél Sony Vaio-t!

Olvasói levelünk érkezett: Kedves Wikitech! Több helyre elküldtem a történetemet, de sehol sem jelenítették meg, így bennetek bízom. Úgy gondolom, hogy sokak tanulságára válhatnak az alábbi sorok!

Immáron egy éve, 2010 áprilisban újítottuk be a majd’ 300.000 Ft-os Sony Vaio notebookomat: a régi már lassú volt, épp ideje volt lecserélni. Régebben is Sonym volt, meg voltam vele elégedve, így esett a választás az új esetében is erre a márkára. A megvásárlás utáni örömöm egészen pontosan 5 hónapig tartott: szeptemberben a gép napról napra egyre többször kezdett kifagyni: eleinte 20-30 percenként, majd már szinte egyből a Windows indítása után meg-megállt. Az adatokat az utolsó lehelletével sikerült lementenünk a férjemmel, majd hívtuk a Vaio Supportot: baj van a géppel, meg kéne csinálni. Az ügyfélszolgálatos biztosított minket arról, hogy 3 munkanapon belül érkezik hozzánk egy futár, aki 10-14 további munkanapra elviszi a gépet, mert azt kiküldik Németországba és ott szerelik meg. Kit érdekel? – gondoltam én, csináljátok meg. Természetesen – lévén mindennapi munkaeszköz – cseregépről szó sem lehet – közölték – mert az is kintről jön, és valószínű, hogy hamarabb megcsinálják ezt, mint az új megérkezik.

No, hát eltelt a két hét, meg is érkezett a gép, öröm és boldogság, állítólag alaplapot és vinyót cseréltek benne. Kibont, fogad a sablon levél egy Vaio törlőkendővel, mellyel szeretnének kompenzálni azért a két hétért cserébe, amit a 3 éves régi gépemmel kellett eltöltenünk. Gép bekapcs és meglepetés: angol Windows van rajta. Sebaj, gondoltam, elkezdem visszarakni rá az adatokat, fájlokat, aztán majd lesz valahogy. Aha igen: körülbelül 1 óra fájl másolgatás után fagyhalál. Újraindít, egyből fagy. Megint újraindít, megint fagy. Telefon a Vaio Supportnak. Közlik, hogy nagyon sajnálják, akkor 3 napon belül küldenek újabb futárt. Vitáztunk azon 20 percet, hogy most ez milyen customer care, meg hogy ugyan már, milyenek a szervizeseik, de az ügyfélszolgálatoson hallatszott, hogy jól felkészítették a magamfajta reklamáló ügyfélre: egységes hanghordozás, semmilyen provokációra nem reagálás, sajnáljuk, ezt tudjuk, mást nem, és elnézést.

Három hét múlva megjött a gép, immáron másodszorra. Állítólag procit cseréltek benne. Magyar Windows rajta van, mindent rámásolok újból, újabb órák telnek el, megint széjjelfagy. Újraindít, fagy. Telefon ügyfélszolgálatnak: a gép sorozatszámának bepötyögése után egészen véletlenül egy szlovák üfsz-es veszi fel, aki megígéri, hogy majd visszahív egy magyar kollega. 3 nap múlva vissza is hívtak, és mintegy egy hét múlva jött a futár újra.

Eltelt újabb egy hónap, mire többszöri telefonálgatásunkra közölték, hogy adnak egy új gépet, erre azt hiszem érthető módon nemet mondtam: kértem vissza a pénzemet. Eltelt újabb 3 nap közölték: a 280.000 Ft helyett csak 213ezret adnak visssza, mert már használt a gép (?!?!?!). Gondolhatjátok a hangulatomat már ekkor, teljesen felment bennem a pumpa: mondtam nekik, hogy szó sem lehet róla, a teljes összeget kérjük. Na, hát innentől kezdve újabb két hónapnyi vadászat kezdődött: nem válaszoltak, hárították a felelősséget felfelé, majd ügyvédhez fordultam.

Körülbelül most 1 hónapja, hogy az ügyvédi felszólításoknak hála visszakaptam a teljes pénzemet (kb fél év múlva hogy meghibásodott a gép). Ezek alapján azt kell, hogy állítsam és ajánljam, hogy a Sony Vaio garanciája, terméktámogatása kritikán aluli, mindenki kétszer gondolja meg, mielőtt ilyen gépet vásárol!

Egy olvasótok



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés