A méltán népszerű hongkongi vásárok újra megnyitják kapuikat az októberi vásárszezonban. A nagy földrajzi távolság ellenére minden évben sok magyar cég képviselője utazik Ázsia vásárközpontjába, hogy a kereskedelmi események minden előnyét kihasználják. Így közvetlenül a gyártóval folytathatnak személyes tárgyalást, megtekinthetik a kínált terméket és a lehető lekedvezőbb árban és minőségben állapodhatnak meg.
Az októberi beszerzési csúcsidőszak az Őszi Hongkongi Elektronikai Vásárral, Ázsia legnagyobb elektronikai rendezvényével kezdődik. Ezzel egy időben, 2007. október 13-16. között rendezik az electronicsAsia vásárt is, amelyen elektronikai alkatrészek közül válogathatnak az érdeklődők. Mindkét vásár helyszíne a díjnyertes Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központ. Előző évben Magyarországról 75 cégképviselő látogatott el a két elektronikai vásárra, mely bizonyára jótékony hatással volt az elektronikai cikkeket jellemző, 418,5 millió USD értékű kereskedelemre. A tavalyi Őszi Elektronikai Vásáron megdőltek a korábbi részvételi rekordok: 29 ország 2.481 kiállítója és 151 ország 57.791 vásárlója találkozhatott egymással.
Az Elektronikai Vásárt követően rendezik a Hongkongi Nemzetközi Világítástechnikai Vásárt, melyet Ázsiában a második legnagyobb ilyen jellegű rendezvényként tartanak számon. A vásár 2007. október 28-án nyitja meg kapuit a Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központban. A szinergia hatását erősítve a Világítástechnikai Vásárral egy időben rendezik a Hongkongi Barkácscikk és Lakberendezési Vásárt. A tavalyi évben 54 magyar vásárló vett részt a kereskedelmi eseményeken. Megfigyelhető az a tendencia, hogy egyre több magyar vállalkozó szerez be világítástechnikai, építőipari és barkácstermékeket Hongkongban. A világítástechnikai termékek importjában 2007. első félévében 20,4%-os (értékben 941 ezer USD), az építőipari és barkácstermékek importjában pedig 30,2%-os (értékben 28,686 millió USD) növekedés mutatkozott.
A 40 éves múltra tekintő Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács működése és szolgáltatásainak köre folyamatosan a változó piaci igényekhez igazodik, ennek köszönhetően az egyik legsikeresebb vásárszervezőként vonult be a köztudatba. 2006. októberében a Tanács három új kiállítást szervezett, melyekkel új beszerzési lehetőségeket nyitott a bútoriparban, az építőanyag-iparban és a környezetvédelemben érdekelt cégek számára.
2007. október 27-30. között a megújult és kibővített AsiaWorld-Expo ad helyet a – Hongkongi Építőanyag-ipari Vásár, a Hongkongi Bútoripari Vásár, az Öko Expo Ázsia – melyeken tavaly összesen 107 ország 17.612 nemzetközi látogatója vett részt – és a most debütáló Ázsiai Sportfelszerelés és Sportruházati Vásár rendezvényeinek. Így ebben az évben az AsiaWorld-Expo-n szervezett vásárok második évfordulójukat ünneplik, és egy új rendezvénynek, a Sportfelszerelés és Sportruházati Vásárnak köszönhetően még több termékkel bővül palettájuk.
A kelet-európai régió gazdasági fejlődésével és az életszínvonal növekedésével egyre nagyobb igény mutatkozik a kényelmesebb otthonteremtésre. A témájukban egymáshoz kapcsolódó Hongkongi Nemzetközi Építőanyag-ipari Vásáron és a Hongkongi Nemzetközi Bútoripari Vásáron az ingatlanfejlesztők, építési vállalkozók, építészek és dizájnerek megtalálhatják a legfrissebb piaci trendeknek megfelelő építőanyagokat és bútorokat.
Megfigyelhető az a törekvés, hogy az emberek egyre inkább törekszenek az egészséges életmód kialakítására és megvalósítására, és ez mind a környezetvédelmi mind a sportruházati és sportszer-kereskedelmi ipart fellendíti. Hongkongban két vásárt is szerveznek a trend támogatására: az Öko Expo Ázsia a legújabb környezetvédelmi technológiákat és termékeket vonultatja fel, az Ázsiai Sportfelszerelés és Sportruházati Vásáron pedig minden sportoláshoz szükséges eszközt fellelhet az érdeklődő. Az idén bemutatkozó Sportruházati és Sportfelszerelés Vásár remek beszerzési lehetőségeket nyújt a kelet-európai piacok számára, melyek – statisztikai adatokkal bizonyíthatóan – beszerzéseiket egyre inkább Ázsiából intézik.
A The Hong Kong Exhibition and Convention Industry Association (HKECIA) 2006-os felmérése szerint kiállítóként rekordmennyiségű, szám szerint 62.000 cég vett részt tavaly a hongkongi vásárokon, 50%-kal több mint előző évben. A régiót jellemző erős verseny ellenére Hongkong minőségi rendezvényeivel, infrastruktúrájával és látogatói körével továbbra is előnyt élvez az ázsiai-csendes-óceáni régióban.
A Hongkongi Konferencia és Kiállítási Központ kibővítése 2009-ben fejeződik be, amikorra a HKTDC vásárai kinőhetik eddigi helybéli korlátjaikat, és még előrébb léphetnek a régió és a világ vásárainak ranglistáján, tovább erősítve Hongkong fővárosi pozícióját Ázsia kereskedelmében.