Connect with us

technokrata

Akkor jó, ha interaktív

Smart home

Akkor jó, ha interaktív

Az interaktív tábla javítja az iskolai teljesítményt.

A Smart Technologies bejelentette egy fontos, hosszú távú tanulmányának eredményét, amelyet a British Educational Communications és a Technology Agency (Becta) közösen végzett, és amely igazolja, hogy az interaktív tábláknak pozitív hatása van az általános iskolás gyermekek matematikai, természettudományi és anyanyelvi teljesítményére. Az eredmények értelmében a diákok teljesítménye határozottan jobb, ha meghatározott ideig folyamatosan használják az interaktív táblát. Például az alig több mint két évig tartó interaktív tábla használat alatt, a 3-6. osztályos diákok, matematikai tanulmányaik során, 2,5-5 hónappal gyorsabban haladtak a tananyag elsajátításában. A tanárok esetében is kiértékelték az interaktív tábla használatát. A gyakorlat során a tanárok egyre inkább ki tudták használni a tábla nyújtotta előnyöket.

A brit Manchester Metropolitan Egyetem kutatói, akik a „Evaluation of Primary Schools Whiteboard Expansion Project” elnevezésű riport szerzői, ezeket az eredményeket egy korábbi a DfES (Department for Education and Skills) által készíttetett projekt alapján kapták meg. A DfES 10 millió fontot biztosított 2003 és 2004 között 21 helyi intézménynek arra a célra, hogy támogassák az interaktív táblák beépülését és használatát az angliai általános iskolákban. A tanulmány 332 osztályteremben 7.272 diák teljesítményét vizsgálta. A kutatók külön mérték, hogy az interaktív tábla milyen hosszú idő alatt hat a diákok fejlődésére az angol nyelv (értsd: anyanyelv), a matematika és a társadalomtudományok terén. Vizsgálták továbbá, hogy a tábla hatással van-e azokra a diákokra, akiknek különleges szükségleteik vannak, illetve a tanárok felkészülésére, továbbá az osztály általános moráljára.

„Világszerte kutatások bizonyítják, hogy az interaktív tábla pozitív hatással van a tanításra és a tanulásra egyaránt” – nyilatkozta Nancy Knowlton, Smart ügyvezető igazgatója. „A Becta legutóbbi felmérése bizonyítja, hogy az interaktív tábla folyamatos és hosszú távú használata a javuló iskolai teljesítmény kulcsa”.

A kutatás főbb megállapításai:
– Hatodik osztályban, természettudományos tárgyakban a legtöbb diák jobb eredményt ért el két év interaktív táblahasználatot követően. Néhány diák 7,5 hónappal hamarabb sajátította el a tananyagot.
– Hatodik osztályos diákok többsége két év táblahasználat nyomán 2,5 hónappal gyorsabban sajátította el az írásos tananyagot.
– A tanárok beszámolója értelmében a tábla pozitív hatással van az órákra történő felkészülésre fordított időre, a diákok felkészülésére és tanulásuk eredményességére.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés