Connect with us

technokrata

A mozi már nem a filmvetítésről szól

Smart home

A mozi már nem a filmvetítésről szól

A vetítőterembe kerül a klasszikus filmszínház konkurenciája is.

Sokan úgy hitték, hogy a mobil Internet totálisan robbantani fogja kultúránkat, ám egyre inkább nyilvánvaló, hogy „csupán” az életformánkban zajlanak apróbb változások, és korántsem a szórakozás terén, jóval inkább a munkában. Az IPTV sem jelent nagy veszélyt időtöltési szokásainkra, nem húzzák le a rolót a mozik, mert mindenki az otthon szentélyébe zárva nézi kedvenc filmjeit, sorozatát. Hiszen az ember nem csak azért jár moziba, mert ott egy hatalmas vásznon képeket láthat, hanem azért, mert ott közösségi élmény, társasági történés várja.

A mozi-ipar fejlődése az elmúlt néhány évben rendkívül egységes képet mutatott, a mozijegy-eladások világszerte, évről évre növekedtek. Ez a tendencia a kilencvenes évek közepétől egészen 2006-ig folyamatos volt, ekkorra a szektor bevételei éves szinten elérték a 25 milliárd dollárt. A Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) 2008-as esztendőre szóló előrejelzése szerint a tendencia töretlen, ennek megfelelően a szektor kilátásai is ígéretesek: a piac szereplői 2008-ban is kétszámjegyű növekedéssel számolnak. A TMT szakértők úgy vélik: éppen ez a stabil és kiegyensúlyozott finanszírozási háttér lehet az utóbbi évtizedben csaknem érintetlen (mozi)formátum megújításának indikátora. A filmszínházaknál 2008-ban felgyorsul a digitális sugárzásra való átállás, ebben azonban a filmstúdióknak nem feltétlenül lesz szerepe. Ez az év a megfelelő infrastruktúrával rendelkező mozikban megteremti a sportesemények, koncertek és egyéb, kiemelt érdeklődésre számot tartó események élő közvetítésének gyakorlatát, éppen azok a műfajok költözhetnek tehát be (illetve vissza) a vetítőterembe, amelyek a klasszikus filmszínház számára állandó konkurenciát jelentenek.

A DTT rendszeres, átfogó éves TMT-elemzései hagyományosan mérték- és irányadó előrejelzést jelentenek a telekommunikációs, média és technológiai piac szereplői számára. A vállalatnál megszokott kutatási metodikának megfelelően a Deloitte idei előrejelzései külső és belső forrásokon egyaránt alapulnak: a Telekommunikáció, Média és Technológia (TMT) üzletág elemzőinek munkáját a Deloitte tagvállalatainak számtalan ügyfelével készített interjú, a tagvállalatok több mint 6000 partnere, igazgatója, a Deloitte e szektorra szakosodott szenior menedzsereinek véleménye, illetve az iparági elemzőkkel és TMT vezetőkkel folytatott beszélgetések megállapításai is segítették.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés