Connect with us

technokrata

Színt vált a Philips

Smart home

Színt vált a Philips

A vállalat 1 milliárd eurót fektet a fejlesztésekbe.

A Royal Philips Electronics 2007-ben az úgy nevezett „zöld”, környezetbarát termékek forgalmában 33%-os növekedést ért el. Mindhárom Philips szektor – az Egészségügy, a Világítástechnika és az Életstílus – jelentős fejlődést ért el a környezetbarát termékek értékesítésének területén, melynek eredményeképp a 2007. évi környezetbarát termékek értékesítése 5,3 milliárd euróra nőtt, a 2006. évi 4 milliárd euróval szemben.

2007 szeptemberében hirdette ki EcoVision4 programját a Philips, melynek célja a vállalat „zöld” termékei forgalmának megduplázása öt éven belül, melyek így a cég teljes forgalmának 30%-át adnák. A Philips igen jó úton halad a cél felé: 2007-ben a „zöld” termékek a vállalat teljes forgalmának 20%-át adták a 2006. évi 15%-kal szemben.

A Philips folytatta szilárd előretörését az energia hatékony világítástechnikai megoldások területén a környezetbarát világítástechnikai termékek forgalmának 17%-os növelésével. A legnagyobb növekedés az otthoni világítástechnikai piac területén történt, majd ezt szorosan követte az üzletvilágítás, a közvilágítás, illetve a LED világítástechnika. Például számos európai és ázsiai várost szereltek fel a Philips CosmoPolis közvilágítási rendszerével, amelyet a 2005-ben mutatott be a vállalat, és használatával 50%-os energia-megtakarítás érhető el.

A „zöld” egészségügyi termékek forgalma 35%-kal nőtt, mely növekedés hajtómotorjai elsősorban az MRI szkenner sorozat és a betegmegfigyelő monitorok volt. A Philips MRI berendezések Achieva 3.0T X sorozata például a korábbi modellekhez képest 32%-kal csökkenti a termék környezetre gyakorolt hatását. A legutóbbi, ugyancsak a vállalat „zöld” törekvését tükröző piaci bevezetés a Philips IntelliVue MMS X2 betegőrző monitor volt, amely működése során 52%-kal kevesebb energiát használ fel.

Az Életstílus szektor az elmúlt évet jellemező, a termékek energia hatékonyságát javító törekvés gyümölcsét aratta le azzal, hogy 91%-os forgalomnövekedést ért el a „zöld” termékek területén. Kiváló példa erre az Ambisounddal ellátott Cineos Soundbar, amely a legközelebbi versenytársához képest 50%-kal kevesebb energiát használ, illetve az energiahatékony LCD TV sorozat, melynek egyes modelljei 36%-kal kevesebb energiát igényelnek a legnagyobb versenytársak hasonló termékeihez képest.

A piacon jelenlévő hasonló termékekkel összehasonlítva a Philips „zöld” termékei jelentős környezeti előnyöket kínálnak olyan területekre összpontosítva, mint az energiahatékonyság, a csomagolás, a veszélyes anyagok, a súly, az újrahasznosíthatóság és megsemmisítés, illetve az élettartam.

A Philips szeptemberben közzétett negyedik EcoVision programja olyan ambiciózus célokat tűzött ki, melyek értelmében 2012-re a vállalat megduplázza „zöld” termékeinek forgalmát, amely így a teljes forgalom 30%-át teszi ki; 1 milliárd eurót fektet be „zöld” fejlesztésekbe, illetve a következő 5 év folyamán 25%-kal javítja irodái és gyártóbázisai energiahatékonyságát.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés