A Smart Technologies bejelentette, hogy legördült a gyártósorokról az egymilliomodik Smart Board interaktív tábla. Az elmúlt 17 év során a Smart körülbelül háromszor annyi interaktív táblát értékesített, mint a legeredményesebb konkurense. Az interaktív táblák szegmensében a Smart világpiaci részesedése 53,3 szálék az idei első félév adatai alapján, ami jelentős növekedés 2007. első hat hónapjában elért 45,5 százalékhoz képest. Az adatokat a Futuresource vezető piackutató teszi közzé, ahol nyolc éve rögzítik az interaktív tábla eladásokkal kapcsolatos adatokat. A Smart termékeit a cég kanadai, Ontario tartományban lévő Ottawa városában található hipermodern, 24.155 négyzetméteres üzemében szerelik össze.
A magyarországi interaktív oktatási eszközök piacáról hivatalos kutatás még nem látott napvilágot. A Smart interaktív oktatási eszközök hazai forgalmazója, az LSK Hungária belső kutatásai alapján – az elmúlt két év eladásait tekintve – a Smart interaktív táblák 50%-os részesedéssel bírnak szegmensükben a hazai piacon, tehát szintén piacvezetők. Őri Róbert, az LSK ügyvezető igazgatójának korábbi nyilatkozata szerint összesen több mint 6.000 darab interaktív táblát értékesítettek Magyarországon 2003 óta, amely adat a versenytárs eladásokat is tartalmazza. A vásárlók túlnyomó része oktatási intézmény, de egyre több nagyvállalat, bank is használja a jövő oktatási eszközét.
A Smart több mint tizenöt éve folyamatosan fejleszti és finomítja a Smart Board nevű interaktív táblát a hardver és a szoftver tekintetében is. A cég megállás nélkül növelte kanadai gyártókapacitását, hogy kielégítse a sokféle termék iránt mutatkozó, egyre növekvő globális keresletet. A cég nemcsak oktatási célú, hanem szakmai tréningeket és a közös munkát segítő termékeket is kínál. 2007 októberében a cég új gyárat nyitott, hogy meg tudjon felelni az egyre gyorsabban terjeszkedő piac kihívásainak. A Smart arra számít, hogy a megnövelt gyártókapacitás révén pár éven belül elkészül a kétmilliomodik Smart Board is. A Smart elismeri, hogy dolgozóinak és beszállítóinak komoly szerepe van abban, hogy sikerült átlépni a milliós álomhatárt, főként annak tükrében, hogy manapság egyre több cég helyezi külföldre az összeszerelési tevékenységet.
„Amikor először megalkottuk az interaktív tábla koncepcióját, rengeteg lehetőséget láttunk a termékben, hiszen az oktatási és vállalati környezetben is használható” – mondta David Martin, a Smart társ-alapítója és ügyvezető elnöke. „Jó tudni, hogy egyre több vásárló ismeri el a termék előnyeit, és büszkék vagyunk arra, hogy elértük ezt a mérföldkövet.”
„Az, hogy sokan választják a Smart Board interaktív táblákat, tükrözi, hogy igen nagy hangsúlyt fektetünk a vásárlói igények megértésébe” – mondta Nancy Knowlton, a Smart másik alapítója és vezérigazgatója. „Szeretnénk köszönetet mondani vásárlóinknak, hogy azáltal, hogy termékeinket választották, támogattak bennünket, és azoknak, akik akár a cégen belülről, akár kívülről segítik vásárlóinkat és ellátják őket Smart termékekkel és szolgáltatásokkal.”
A Smart Board interaktív tábla rövid története
A Smart ügyvezető elnöke és alapítója, David Martin huszonkét évvel ezelőtt fogalmazta meg a Smart Board interaktív tábla koncepcióját, majd 1991-ben mutatták be a Smart interaktív táblák első generációját. A díjnyertes Smart Boardok a legszélesebb körben elterjedt interaktív táblák a világon, mert felülmúlhatatlanok a minőség, a sokoldalúság, és a könnyű kezelhetőség terén. Jelenleg a hatodik generációnál tart az interaktív táblák fejlődése, a Smart Board kínálata pedig már olyan modelleket is tartalmaz, melyek beépített projektorral és egyéb hasznos eszközökkel vannak felszerelve.
A Smart termékek fejlesztésének fő irányai a hardver, a szoftver és a tartalomszolgáltatás. A Smart -ot világszerte elismerik, mint díjnyertes hardverek és szoftverek fejlesztőjét. Interaktív megoldásait világszerte élvezik mindazok, akik tanítanak, tárgyalnak és prezentálnak.
Az interaktív táblák rövid fejlődéstörténete
A Smart tizenhét éve értékesítette a világ első interaktív tábláját a Nevadai Egyetem részére. Az egyetem úgy találta, hogy a táblát kiválóan tudja alkalmazni a távoktatási programja során, így rövidesen az Ottawi Egyetem is rendelt a Smart-tól. Más technológiákhoz hasonlóan az interaktív táblák esetében is jó pár év kellett ahhoz, hogy a termékre sokan felfigyeljenek. Mára az interaktív táblák a K-12-es tantermek, a felsőoktatási intézmények és a tárgyalótermek alapfelszereltségévé váltak világszerte. A Futuresource piacvezető elemző cég előrejelzése szerint továbbra is erőteljes növekedés várható az interaktív táblák piacán, szám szerint körülbelül 200 százalékkal növekednek majd az eladások a következő öt évben. Ez azt jelenti, hogy 2011-re globálisan hatból egy tanterem rendelkezik majd interaktív táblával.