Túllépte a 250 ezret a UPC Magyarország digitális kábeltelevíziós szolgáltatásokra előfizető ügyfeleinek a száma. Ezzel a UPC, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piaci gyorsjelentése alapján, az összes hazai vezetékes digitális előfizetőnek csaknem a felét egymaga szolgálja ki. A UPC-nél a digitális tévézés lassan kezd többségbe kerülni: folyamatos átrendeződés és bővülés mellett mára országszerte összességében meghaladja a 43%-ot a digitálisan kábeltévézők aránya, de a cég legnagyobb szolgáltatási területén, Budapesten már a többség digitális előfizető és az újonnan csatlakozók többsége is ezt részesíti előnyben a hagyományos analóg tévézéssel szemben.
A fejlett digitális szolgáltatások egyre inkább meghódítják a nagyközönséget. Ahogy a UPC internethasználóinak ma már több mint 93%-a legalább 15 Mb-es internetkapcsolattal rendelkezik, úgy a tapasztalatok és visszajelzések szerint a tévés felhasználók is egyre jobban ismerik a digitalizáció nyújtotta funkciókat. A digitális tv-előfizetők csaknem fele (45%) használja az éppen futó tévéműsortól való elszakadást lehetővé tevő, feláras, beépített videorögzítőt, és több mint 12 ezren fizetnek elő HD-adásokra. A nagyfelbontású adások köre néhány hónapja bővült az ESPN America és a magyar Spektrum TV HD-változatával, mostantól pedig már egy újabb látványos természetfilm-csatorna, a Discovery HD is rendelkezésre áll ebben a választékban. Így összességében már 10 prémium minőségű HD-adás érthető el a szolgáltatónál.
Népszerű a nem-lineáris videofogyasztás
A UPC országos szinten tavaly májusban bevezetett lekérhető videotárát a digitális előfizetőknek már több mint az egyharmada kipróbálta. A letöltések száma meghaladja a havi 150 ezret. Mindez a nemzetközi trendeknek megfelelően idehaza is igazolja a megszokottól eltérő, nem-lineáris videotartalom-fogyasztás létjogosultságát. A UPC az idén a videotárában is tovább bővíti a HD-tartalmak körét: amennyire csak lehetséges, ezentúl minden új filmnek igyekszik megszerezni a nagyfelbontású változatát is. A legtöbb mozislágert ún. „Day and Date” (a DVD-változat megjelenésével egy napon történő) premier keretében tervezi bemutatni a szolgáltató a videotárában. Tavaly így került be például „A bombák földjén” Oscar-díjas alkotás és hasonlóképpen debütált a UPC videotárban a „Mad Men” (Reklámőrültek) című Golden Globe-díjas sorozat 3. évada is.
A UPC emellett idén tovább növeli az elérhető magyar gyártású tartalmak arányát és folytatja a kedvezményes tematikus promóciókat is. A karácsonyi témájú filmek után jelenleg éppen Francis Ford Coppola filmjeit hívhatják le a rendező rajongói, 350 Ft-os kedvezményes áron.