Az Apple okos telefonjának sikere megsokszorozta a mobiltelefonon keresztül értékesített zeneszámok mennyiségét, és megmutatta az értékesítési formában rejlő lehetőségeket. A telefonos zenehallgatás népszerűvé válását az amerikai cég vetélytársai is megpróbálják kihasználni. Idén három nagy mobiltelefon gyártó a SonyEricsson, a Nokia és a Blackberry is a közelmúltban indult zenemegosztó szolgáltatását mutatta be Cannes-ban, a zeneipar legjelentősebb nemzetközi szakkiállításán a MIDEM-en.
A Nokia Comes With Music szolgáltatása korlátlan zeneletöltést tesz lehetővé, aminek a költségét a telefonok árába építi be a finn gyártó, illetve elő is lehet fizetni rá. A Comes With Music idáig csak Angliában volt elérhető, havi negyven fontért. A Sony Ericsson hasonló szolgáltatásáért szintén havonta kell fizetni és egyelőre csak néhány európai országban működik. A jövőben mindkét gyártó szeretné világszerte bevezetni a zenék értékesítésének új modelljét. A Blackberry is lehetővé tenné a zenék vásárlását a telefonjaira és a közösségi oldalakhoz kapcsolódó alkalmazásokat is fejlesztett a fiatal vásárlók megnyerése érdekében.
A zenék értékesítését a mobiltelefonokon keresztül sokáig hátráltatta, hogy az mp3 lejátszóval rendelkező készülékek ára magas volt, és a legtöbb zenét hallgató és vásárló fiatalok inkább olcsóbb telefonokat választottak. Ma már azonban a legtöbb telefon képes zenék lejátszására és elképzelhető, hogy a jövőben jóval több zenét értékesítenek majd a mobilokon keresztül.
Jelenleg az összes legális zenei letöltés körülbelül fele történik mobiltelefonok segítségével. Ez az arány valószínűleg emelkedni fog, az viszont korántsem biztos, hogy a most indult bizonyos összegért korlátlan letöltést biztosító szolgáltatások ráveszik majd a váltásra azokat, akik a nem jogtiszta zenék korlátlan letöltését lehetővé tevő fájlcserélőket használják, ingyen.