Connect with us

technokrata

Erőre kapott a Sony Walkman, legyűrte az iPodot

Smart home

Erőre kapott a Sony Walkman, legyűrte az iPodot

A Sony digitális Walkmanje négy éve először kelt el több példányban Japánban, mint az iPod – derült ki a BCN kutatócég adataiból.

A japán cég részesedése a hordozható lejátszók piacán 43 százalékra nőtt az augusztus 30-ával záródó héten, ez kevéssel ugyan, de meghaladta az Apple 42,1 százalékos részesedését. Az elsőséget az Apple 2005 januárjától tudhatta magáénak. Az új iPhone megjelenése tovább gyengítette az iPod eladási pozícióit – mutat rá a felmérés.

A Sony kazettás Walkman készüléke a 70-es években forradalmasította a hordozható zenelejátszók iparát. A Sony 30 évvel ezelőtt dobta piacra hordozható eszközét, amely forradalmat indított el a zenehallgatás terén, azonban a digitális kor mára megtörte a Walkman hajdani dicsfényét.

A hordozható kazetta-lejátszó 1979. július 1-én jelent meg, és a japán céget a szórakoztatóelektronikai ipar meghatározó szereplőjévé tette. Az első két hónapban még csak 30 ezer példányt adtak el, de az 10 évben már 50 milliót. 30 évvel később a Sonynak már az Apple-el kell megküzdenie, amely döbbenetes sikerre tett szert az iPod segítségével.

A japán elektronikai óriás társalapítója, Masaru Ibuka egy tengerentúli utazás során találta ki az eszközt, amikor zenehallgatásra egy kazettás hangrögzítőt használt, ami túl nehéz volt, és nem is lehetett úgy tekinteni rá, mint egy hordozható készülékre. Eleinte a Walkmant nem fogadta jól a piac, nem számítottak arra, hogy rögzítési funkció nélkül sikeres lehet egy ilyen termék. Ez a vélemény hamar megváltozott, és több mint 385 millió Walkmant eladott a Sony, beleértve a mai flash memóriával működő modelleket is.

A készüléket Amerikában eredetileg Soundabout néven akarták megjelentetni, Angliában pedig a Stowaway-t kapta volna, de addigra már minden gyerek Walkmanért könyörgött a szüleinek, ezért a cég maradt a hazai piacon bevált névnél. 1986-ban az Oxford Angol Szótárba is bekerült.

A Sony az olcsóbb termékeknek és a kiszélesített portfoliónak köszönheti, hogy visszanyerte a fogyasztók bizalmát – közölte Kazuharu Miura, a Daiwa Intézet elemzője. Majd hozzátette, hogy még mindig nem lehet állítani, hogy újra versenyképes a cég az Apple-val szemben, addig, amíg nem növeli számottevően az amerikai és európai piaci részesedését.

Augusztusban, már az ötödik egymást követő hónapban, 13,5%-kal zsugorodott a japán hordozható zenelejátszók piaca – derül ki a BCN felméréséből. A fellendülést a Sony és az Apple új kütyüitől várják majd a szakértők. Egyes piaci pletykák szerint az Apple szeptember 9-i eseményén új iPod modelleket mutat majd be.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés