Felesleges nagy teljesítményű, drága PC-t vagy újgenerációs játékkonzolt vásárolni, a legújabb, látványos grafikájú videojátékokkal ezek nélkül is lehet játszani, legalábbis ezt ígéri egy amerikai vállalkozás, az OnLive, mely a nagyvállalatok körében manapság egyre népszerűbbé váló cloud-modellt ültetné át a videojátékok piacára. A rendszer működéséhez így kliensoldalon csupán egy nagy sávszélességű internet elérésre, és egy kisebb teljesítményű gépre van szükség, mely a távoli szerverfarmon renderelt játéknak csak a megjelenítéséről gondoskodik.
A szolgáltatást egy San Francisco-ban rendezett konferencián mutatta be, Steve Perlman az Onlive igazgatója, aki a távoli gépek segítségével a magas hardverigényéről ismert Crysis című akciójátékkal játszott egy Macbookon. A cég tervei között szerepel egy saját gyártású, alacsony árú számítógép, a MicroConsole piacra dobása is, amely képes lesz együtt működni a rendszerrel. A megjelenés ideje egyelőre nem ismert – olvasható a HWSW.hu informatikai magazin cikkében.