Hány cég regisztrált a 2009-es Nemzetközi CES-re kiállítóként? Növekedett a résztvevők száma a 2008-as kiállítókkal összehasonlítva?
A 2009-es Nemzetközi CES várhatóan a harmadik legnagyobb kiállítás lesz a show 42 éves történetében. Több mint 2700 vállalatot várunk a 2009-es CES-re, amelyek közül 300 vállalat első kiállítóként vesz részt a shown. Az új kiállítók között olyan neves vállalatok lesznek jelen, mint a Blockbuster, Hyundai/Kia, Mattel vagy a PricewaterhouseCoopers. A 2009. januári esemény rendkívülinek ígérkezik, hiszen 140 országból érkeznek Las Vegasba az iparág szakértői, hogy megismerjék a legújabb trendeket és a hamarosan piacra lépő technológiai újdonságokat.
Milyen arányban vesznek részt közép-kelet-európai és ázsiai kiállítók a CES-en?
A Nemzetközi CES valójában egy globális találkozási hely az egész szórakoztató elektronikai iparág közösségének. Korábbi felméréseink alapján minden CES résztvevő átlagosan 12 megbeszélést bonyolít le a CES ideje alatt, így összesen körülbelül 1,7 millió találkozót folytatnak le a résztvevők a show egész területén. Ez teszi a CES-t a világ szórakoztató elektronikai vállalatai számára olyan eseménnyé, amelyet kötelezően látni kell. A 2009. januári kiállításon több mint 150 európai és 500-nál is több ázsiai vállalat állít ki.
Mik lesznek a 2009-es Nemzetközi CES fő témái és trendjei?
A trendek tekintetében a résztvevők szemtanúi lehetnek majd a szórakoztató elektronika és a tartalmi szolgáltatók összekapcsolódásának, hiszen olyan kiemelt szórakoztató ipari vállalatok, mint a Sony Pictures Televison és az NBC Universal a CES-en leplezik le a legújabb tartalmi fejlesztéseiket. A HDTV világméretű térhódításával, valamint az Egyesült Államok digitális átállásának közeledtével a 2009-es CES-en mutatkoznak be a legújabb, még nagyobb és vékonyabb képernyős, még jobb képminőséget kínáló HDTV-k.
A Nemzetközi CES szervezője, a Szórakoztató Elektronikai Szövetség (CEA), már korábban bejelentette, hogy a 2009-es Nemzetközi CES-en adják át a CES Innovatív Tervezői és Mérnöki Díjat. Az elismeréssel a szórakoztató elektronikai piacon megtalálható leginnovatívabb termékeket díjazzák.
Várható-e, hogy a pénzügyi válság hatással lesz a szórakoztató elektronikai iparra?
A nehéz gazdasági helyzetben minden globális iparág érzékenyen reagál az egyéni pénzügyi problémákból fakadó fogyasztói változásokra. De minden rosszban van valami jó, ugyanis a fogyasztók egyre több időt töltenek otthon, és egyre inkább nem luxusként, hanem szükségletként tekintenek a szórakoztató elektronikai eszközökre. A 2009-es Nemzetközi CES-en több mint 2700 kiállító mutatkozik be, és ez is jól mutatja a szórakoztató elektronikai iparágban rejlő lendületet.