Connect with us

technokrata

Vallásháború a londoni buszokon

Smart home

Vallásháború a londoni buszokon

A pokol kínjaival fenyegette a hitetleneket egy vallási szervezet buszokon elhelyezett hirdetések segítségével. Egy magánszemélyek adományaiból finanszírozott kampány ennek ellenkezőjéről próbálja meggyőzni az utazóközönséget.

Ne izgulj, valószínűleg nincs isten. Élvezd inkább az életet! – olvasható mától 800 angol busz oldalán. Az ateista reklámokat finanszírozó kampányt Ariane Sherine a Guardian újságírója kezdeményezte, miután júniusban egy vallási szervezet hirdetései egy olyan honlapra hívták fel a londoniak figyelmét, ami állítja, hogy a nem keresztény hitűek az idők végéig fognak a pokol tüzén égni. Sheriene ellenkampánya sokkal sikeresebbnek bizonyult a vártnál, az eredetileg tervezett 30 buszhirdetés sokszorosának ára gyűlt össze magánszemélyek adományaiból, és Spanyolországban és Amerikában is hasonló kampányok indulnak.

Az ateisták tiltakozását kiváltó oldal a jesussaid.org bibliaértelmezése szerint Jézus egy lángoló tó mellett beszélt arról, hogy a hitetleneket haláluk után az örökkévalóságon keresztül fogják kínozni a pokol tüzében. Sheriene a honlap hirdetéseinek megjelenése után megpróbálta kideríteni, hogy miért engedélyezték a radikális eszméket képviselő szervezet kampányát. Az angol reklámfelügyelő szerv az ASA azt a választ adta kérdéseire, hogy az angol törvények nem tiltják a vallási hirdetések megjelentetését, a felügyeletnek pedig nem feladata vizsgálni egy hirdetett honlap tartalmát.

Az angol újságíró ezután kezdett az ellenkampány szervezésébe. Az ateista hirdetéseket megjelentető alapítvány idáig több mint 135 ezer fontnyi adományt gyűjtött össze. A pénzből olyan metróreklámokat és utcai kijelzőkön látható üzeneteket is fognak finanszírozni, melyekből Albert Einstein, Douglas Adams és Emily Dickinson ateista gondolatait ismerhetik meg a járókelők. Az angol kezdeményezéshez spanyol és amerikai a szabadgondolkodást propagáló szervezetek is csatlakoztak. Barcelona buszain az angol hirdetéshez hasonló üzenet lesz majd látható Washingtonban pedig a “Miért hiszel istenben? A jóságért legyél jó.” feliraton gondolkodhatnak a buszozók már egy hónapja.

A kampány ellen a nagy egyházak egyelőre nem tiltakoztak. A metodista egyház örvendetesnek tartja az ateisták növekvő érdeklődését isten iránt, az anglikán egyház szerint pedig bármilyen csoportnak jogában áll a meggyőződését megfelelő csatornákon keresztül hirdetni. “A keresztény hit nem az aggódásról, hanem az élet élvezetéről szól. A hit felszabadít, és helyes irányba tereli az életet. Angliában tízből hét ember kereszténynek vallja magát, és tudja, hogy mekkora örömforrás lehet hinni.”- nyilatkozta az egyház szóvivője a Guardian-nek.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés