A LED-es világítási megoldásokra való átállás már eddig is számos kedvező előnyt mutat a hagyományos világítási megoldásokhoz képest: ilyen például az energiahatékonyság, valamint a hosszabb élettartam terén mutatott kedvezőbb mutatók, amelyek már a használatot követő néhány évben megtérülnek.
Az energiahatékonyságon és az öko-előírásokon túl legalább annyira fontos felhívni a figyelmet a LED-es megoldásokban rejlő teljesítménybeli, kreatív és széles felhasználhatósági szempontokra is, ami segítheti az eladókat abban, hogy különleges hangulatot, érzelmeket váltsanak ki a vásárlókban.
A LED-es megoldások képesek a finom árnyalatok, valamint a fehér tónusok hangsúlyosabb kiemelésére, továbbá jobb kontraszt arányt biztosítanak. Típustól függően, a LED-es megoldások, képesek különböző színek megjelenítésére és szabályozható fényerejüknek köszönhetően alkalmazásuk hatásosabb a hagyományos megoldásokénál. A zöldségesnél vagy élelmiszerüzletekben például, ahol sok hőre érzékeny élelmiszer is megtalálható, a LED-es megoldások használata sokkal jobb, hiszen a LED-es világítás sokkal előnyösebben és természetesebben adja vissza a gyümölcsök és zöldségek eredeti színét és a világítással könnyen megkülönböztethetővé tehetők ezek a termékek más termékektől (pl. húskészítmények, pékáruk stb.).
A luxus divattermékeket árusító üzletek számára a szenzorokkal és mozgásérzékelőkkel ellátott LED-es megoldások valódi élménnyé tehetik a vásárlást: drámai hatáskeltéssel, vagy különböző polcok és termékek célzott kiemelésével és hangsúlyozásával, ami mágnesként vonzza a vásárló tekintetét. A LED-es megoldások továbbá lehetővé teszik a különböző vásárlói terek és kirakatok vagy kirakatrészek egyedi hangulatának pontos beállítását is, így nem csupán a figyelmet ragadják meg, de megfelelő érzelmek kiváltására is alkalmasak.
Más, a piacon elérhető, LED-es megoldáshoz képest a Verbatim LED-es megoldásai, a színhőmérséklet szabályozhatóságuknak (CTA – Colour Temperature Adjusted) köszönhetően a hagyományos izzókhoz hasonló fénytónusok reprodukálására képesek. Ennek köszönhetően a LED-es égők teljes fényerőn éles meleg fényt sugároznak, de halványításkor még melegebb és megnyugtatóbb fényt képesek kibocsátani. Ez a technológia tehát nagyobb szabadságot és mozgásteret nyújt a viszonteladók számára a különböző terek hangulatának és stílusának beállításakor. Továbbá a fény intenzitása és a színhőmérséklet akár valós időben, a különböző napszak fényviszonyaitól függően is könnyen szabályozható.
A LED-es megoldások széles alkalmazási köre már kiterjed olyan anyagokra és felületekre is, mint például a fa, a beton és a műanyag, valamint az üveg. A technológia nyújtotta lehetőségek nagyobb szabadságot adnak a belső terek, a kiállítói pultok megvilágítására és vonzóbbá tételére. A jövőben várhatóan az organikus LED-es megoldások (OLED) is egyre nagyobb teret nyernek a viszonteladói felhasználásban, hiszen ezek a megoldások nem csupán az egyes terek és termékek célzott kiemelésre, hanem szabályozható fényükkel és színükkel akár teljes felületeken is rugalmasan használhatók, még nagyobb szabadságot nyújtva a kereskedőknek.
A számos, már jelenleg is elérhető, LED-es innovatív alkalmazási lehetőségeken túl a technológia rengeteg új lehetőséget is tartogat a felhasználók számára. Nem késő tehát újragondolni, mennyivel javíthatja a vásárlói élményt ez az újfajta technológia. A LED-es megoldások által nyújtott megragadó élmény bizonyára sok vásárlóra hatással lesz és számos viszonteladó is felfigyel majd a technológiában rejlő lehetőségekre, csatlakozva mindazokhoz, akik már meglátták a fényt…