A Dalban három hét alatt, a harminc produkcióhoz, harminc különböző témát, hátteret kell megjeleníteni a színpadon, ezért a legjobb megoldás a videofalak használata, hiszen ezek segítségével a fellépőket szinte élethűen lehet belehelyezni bármilyen elképzelt világba, és a kamera is könnyen körbe tudja járni a díszletet. A látványt a videofalba helyezett lámpák hozzák térbe, és azok emelik ki a produkciót is a falak síkjából.
Egy-egy díszlet megtervezésekor a látványtervező, Rajcsányi Balázs meghallgatja a dalokat és azokhoz talál ki egy koncepciót. Ilyenkor hangulatokat próbál visszaadni a számból, amit a mondanivaló és a cím is erősen befolyásol. Az alapötlethez a fellépők is hozzáteszik a maguk gondolatait, majd a több mint 6 fős animátor csapat elkezd dolgozni a megvalósításon.
A műsorban esténként általában egy-két olyan produkció van, ahol forgatott anyaggal dolgozik a csapat. Ilyenkor, az úgynevezett greenbox-ban, egyszínű háttér előtt forgatják le az anyagot és később teszik a képek mögé az animált hátteret. Az installációt mindig a stáb tervezi meg és állítja össze, még akkor is, ha egyedi kérés merül fel egy előadó részéről. Rajcsányi Balázs, A Dal látványevezője, elmondta— „Mivel két előadás között összesen 40 másodperc áll rendelkezésre a színpad berendezésére, a nagy és bonyolult díszletelemek helyett olyan LED-falakkal dolgozunk, amelyek a maximumot tudják kihozni egy színpadképből és jól támogatják az egyes produkciók mondanivalóját.”
A Dalban a fellépők általában maguknak hozzák a kellékeket és a fellépőruhát, így a műsor vezető stylistja főként csak tanácsot ad, hogy egy bizonyos installációhoz milyen outfit illik, a többi már az előadókon múlik. A színpadkép az adás előtti napra áll össze a teljes valójában, de a javított látvány néha csak a főpróbáraalakul ki.
A héten a New Level Empire és Oláh Gergő produkciójához forgatott a látványtervező csapat, mindketten a Dal második elődöntőjében, január 31-én, szombaton lépnek színpadra.