Connect with us
Hirdetés

technokrata

Dolgok, amiket jó tudni az iPhone szerviz látogatás előtt

iphone szervíz mobee

LifeStyle

Dolgok, amiket jó tudni az iPhone szerviz látogatás előtt

Dolgok, amiket jó tudni az iPhone szerviz látogatás előtt

Az iPhone megváltoztatta az emberek telefonhasználatát. 2006-ban az amerikai fogyasztók valamivel több mint 3%-ának volt okostelefonja.

Mára az iPhone a globális okostelefon piacon hatalmas teret szakított ki magának. A fogyasztói magatartás megváltozásával a nagy márkák az okostelefont választották az elsődleges módszernek ahhoz, hogy újszerű, vonzó hirdetési lehetőségekkel érjék el a fogyasztókat. A fizikai és online kiskereskedők az okostelefonokat is tökéletes helynek tartják ügyfeleik számára a vásárláshoz, összehasonlításhoz és vásárláshoz.

Könnyen belátható, hogy az iPhone és az egyéb Apple termékek, mint például az imac milyen jelentős szerepet játszottak több iparág létrehozásában és megváltoztatásában az elmúlt évtizedben. Tíz tényt néztünk meg az iPhone-ról, hogy megemlékezzünk a telefon tinédzserkoráról:

  1. Az Apple több mint 1 milliárd iPhone-t adott el

Annak ellenére, hogy az Apple ritkán közöl kifejezett számokat, az előző iPhone bemutatóján elhangzott, hogy már több mint 1 milliárd telefont adtak le világszerte. Persze az eladott telefonok számával együtt nő az iPhone szerviz igénybevételek száma is.

  1. 200 szabadalom, 1 iPhone

Az iPhone 2007-es megjelenése óta az Apple több mint 200 szabadalmat nyújtott be az iPhone technológiájával kapcsolatban. Sok ilyen szabadalom, például a Force Touch és az éteren keresztüli frissítések közvetlenül a kiadók és a fejlesztők új és továbbfejlesztett módjaihoz vezet a felhasználókkal való interakcióhoz.

  1. Az eredeti iPhone projekt szigorúan titkos volt

Amikor Steve Jobs azt mondta Scott Forstallnak, hogy készítse el az iPhone-t, Jobs azt mondta, hogy a csapatot bárki alkothatja – kivéve a külső alkalmazottakat. Csak az Apple akkori alkalmazottai vehettek részt a projektben, és a Forstall nem tudta megmondani, min dolgoznak. A projekt kódneve „Purple volt.

  1. A Macworld 2007 demójának erősen forgatókönyvvel kellett rendelkeznie

Bárki, aki hardverrel és szoftverrel foglalkozik, tudja, hogy az első verzióban volt néhány hiba. Amikor Jobs 2007-ben bemutatta az iPhone-t, a csapat által kidolgozott bemenetek precíz forgatókönyv-sorozatát kellett követnie, hogy elkerülje a telefon nem szándékos hibák miatti összeomlását. Még ma is előfordul, hogy sorozathibák miatt iPhone szerviz szolálgatásait kell igénybe venniük a telefon tulajdonosoknak.

  1. Nem az Apple iPhone-ja volt az első iPhone

A Cisco birtokolta egy olyan VOIP-eszköz védjegyét, amely lehetővé tette a Skype-hívásokat számítógép nélkül. Mindkét cég egyezségre jutott, és mára boldogan megtartották a névhez fűződő jogukat.

  1. Az iPhone 180-ra késztette a Google-t a telefonterveiben

Az iPhone megjelenése előtt a Google már saját telefonos operációs rendszert fejlesztett, ami nem tervezte az érintőképernyők támogatását. Amint a Google meglátta Jobs leleplezését, visszamentek a tervezőasztalhoz, és milyen jól tették ezt! Akár Android-rajongók vagyunk, akár nem, nehéz vitatkozni azzal, hogy a verseny nem vitte előre az Apple-t.

  1. Az Apple 1983-ban tervezett vezetékes telefont érintőceruzával

1983-ban az Apple számítógép-fejlesztő Hartmut Esslinger olyan vezetékes telefont tervezett, amely ceruzával vezérelt interfészt használt. Soha nem látott napvilágot. Nem nehéz belátni, hogy a projekt miért nem lett sikeres, de érdekes lábjegyzet az Apple történetében a csatlakoztatott telefonokkal.

  1. Egy tablet projektnek indult

Steve Jobs maga magyarázta el egy 2010-es All Things D interjú során, hogyan akarta, hogy az Apple mérnökei virtuális billentyűzettel kutassanak különféle táblagép-kialakításokat. Amikor visszatértek hozzá egy multitouch funkcióval rendelkező eszközzel, Jobs úgy gondolta, hogy az Apple ezt a technológiát egy telefonra is alkalmazni tudja. Ahogy Jobs Walt Mossbergnek elmondta, az Apple „félretette a táblagépet, és elmentünk dolgozni a telefonon.

  1. Az iPhone felhasználók lojálisabbak, mint a többi okostelefon-felhasználó

Legyen szó akár az iTunes- és iCloud-fiókjukhoz kötődő dolgokról, akár csak egy ismerős operációs rendszer iránti szeretetről, az emberek nagy számban ragaszkodnak az iPhone-hoz. Egy felmérés szerint az iPhone-felhasználók 83, 4%-a nyilatkozott úgy, hogy a következő készüléke iPhone lesz, szemben a Samsung-tulajdonosok 64, 2%-ával. Ezzel persze nagy tér és kereslet nyílt az iPhone szerviz üzleteknek is, akik nagy szaktudással vigyáznak a készülékeinkre. Az iPhone tulajdonosokra jellemző hűség szilárd fogyasztói bázist biztosít az alkalmazás-kiadóknak, amikor az iPhone-tulajdonosok évente-kétévente frissítenek. Az Apple által a felhőalapú mentések iCloud-adatokkal történő támogatása az előrehaladás érdekében minden korábbinál könnyebbé tette a felhasználók megtartását az eszközök generációi között.

  1. Az iPhone megváltoztatta az időtöltésünket

Az iPhone nélkül nehéz megjósolni, hogyan használnánk manapság a mobileszközöket. Egy átlag magyar körülbelül 4 órát tölt az okostelefonja képernyőjén 2022-ben, míg az iPhone piacra lépésekor, 2007-ben a mobileszközökön eltöltött idő annyira csak a telefonos tevékenységekre volt jellemző, mint például az SMS-ezés és a tényleges telefonhívások fogadása, hogy nehéz megbízható tanulmányokat találni az eltöltött időről, de az biztosan állítható, hogy lényegesen kevesebb.

Mindössze körül kell nézni egy nyilvános helyen, hogy meglássuk, hogyan változtatta meg az iPhone a világgal való kapcsolatunkat. Már nem csak telefonálást és SMS-ezést fogadunk, hanem az e-mailek, a közösségi média, a teljes körű játékok és a termelékenységet növelő alkalmazások a legtöbb ember számára alapvető szükségletté tették a munkát, a játékot és az útközbeni kapcsolattartást. Az egyre emelkedő árak alól a legtöbb árlista a telefonszervizekben sem kivétel, az Apple szerviz Budapest több pontján dráguló árakkal, de a régi minőséggel vár minket.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További LifeStyle

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés