Connect with us

technokrata

Milyen a jó vendéglátós szakember?

vendéglátós szakember állás gyöngyös

LifeStyle

Milyen a jó vendéglátós szakember?

Milyen a jó vendéglátós szakember?

A vendéglátás az elmúlt 5-10 évben gyakorlatilag a gazdaság egyik húzóágazatává nőtte ki magát, és ez nem is csoda, hiszen amikor emberek kiszabadulnak a hétköznapok fárasztó mókuskerekéből, szeretnének különleges bánásmódban részesülni.

Ez jelentheti azt a törődést, amit a szállodában kapnak, azokat a különleges ízeket, amelyeket a kedvenc éttermükben ízlelhetnek meg, vagy azt csodás italt, amelyet a barátaikkal fogyaszthatnak el egy közeli bárban.

Ez alapján pedig az sem meglepő, hogy az elmúlt időszakban egyre inkább nőtt a képzett munkaerőre való kereslet: a Gyöngyösállás oldalán itt keresik a vendéglátós szakembereket. No, de miről is lehet felismerni őket?

Szakmai hozzáértés

Akár a forró serpenyők között képzeljük el magunkat a konyhában, vagy inkább felszolgálóként szeretnénk sürögni a vendégek között, a munkánk során rengeteg mindent megtanulhatunk, és még több készséget elsajátíthatunk.

Ez főleg a kezdetekkor lesz jellemző, amikor rengeteg olyan összetevővel fogunk találkozni, amellyel korábban egyáltalán nem volt dolgunk. Ezekkel kísérletezni, és felfedezni a jellegzetességeiket pedig egy igazán izgalmas és különleges kaland.

Persze azután sem szabad, hogy elapadjon a tudásszomjunk, miután már némi gyakorlatra szert tettünk. Ezen a területen kiemelten fontos, hogy folyamatos hajlandóságot mutassunk önmagunk fejlesztésére.

Precizitás

Akár egy baristáról, akár egy mixerről vagy egy szakácsról van szó, egy jó vendéglátós szakembernél a pontatlanság nem megengedett. Pontosan tudunk kell, hogy mikor és miért csinálják az adott dolgot úgy, ahogy, hiszen sok esetben az alapanyagok mennyiségének már egy apró eltérése is komoly minőségbeli különbséget jelenthet.

Tiszta és gyors munka

Egyértelmű, hogy a vendégek nem szeretnek várni. Mégis ki szeret? Ezért is elengedhetetlen, hogy egy jó vendéglátós szakember mindig gyorsan, a lehető legkevesebb mozdulattal és a leghatékonyabb dolgozzon.

Mindeközben pedig még arra is ügyelnie kell, hogy a kezéből kikerült munka minél jobb minőségű legyen. Hiába kapják meg ugyanis 5 perc alatt a vendégek az általuk rendelt Bergamotto szeder fröccsöt, ha kihagytuk belőle a Proseccót, vagy a Rosolio di Bergamotto likőr helyett egy másik fajtát használtunk, akkor ez eltántoríthatja őket attól, hogy máskor is nálunk fogyasszanak.

De a minőségre történő ügyelés és a gyorsaság mellett az is a munka része, hogy tisztán tartjuk a pultunkat, és eltakarítunk magunk után. A higiénia ugyanis az egyik legalapvetőbb követelmény a vendéglátásban.

Bár lehet, hogy kemény a munka, de meglesz a gyümölcse

Lehet ugyan, hogy vendéglátóhelyek dolgozói napi több mint 10-12 órát robotolnak, de ez egyben megtanítja őket a kemény munka fontosságára, és arra, hogy mindenben a maximumot kell nyújtani.

Igazán nagyszerű érzés ugyanis az, hogy amikor a finom fogások, a minőségi alapanyagok, illetve az ételek elkészítésébe fektetett idő és energia megtérül. A vendégek pedig hálásak azért, hogy ezt villámgyorsan és minden gond nélkül megkapták.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További LifeStyle

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés