Connect with us

technokrata

Minden, amit a Google Analytics 4 átállásról érdemes tudni

ga4 google analytics tudnivalók online marketing

LifeStyle

Minden, amit a Google Analytics 4 átállásról érdemes tudni

Minden, amit a Google Analytics 4 átállásról érdemes tudni

Jelentős változást jelent a Google Analytics 4 a vállalkozók életében. Mit érdemes tudni erről a verzióról? Miért kell sort keríteni a váltásra? Érdemes szakember segítségét kérni? Cikkünkben minden kérdést megválaszolunk, minden részletre kitérünk a témát illetően.

A Google Analytics egy elemzési szolgáltatás, amely ingyenesen használható. A segítségével pontosan lehet látni, hogy a látogatók mire és mikor kerestek rá, milyen platformokat és eszközöket használnak, mennyi ideig vannak a weboldalon és pontosan mit csinálnak. Továbbá az is kiderül, hogy milyen linkre kattintva érkeztek a weboldalra. Ezek csak a legfontosabbak, ezeken kívül még számos kulcsfontosságú adat gyűjthető.

A Universal Analytics (UA) verziót váltotta a GA4

A Google Analytics által gyűjthető adatok segítenek az online marketing terén abban, hogy jól működő kampányokat lehessen összeállítani. A Universal Analytics (UA) verziót váltotta a GA4, amely új szemlélettel és új modellel működik. A váltás során sokak számára nehézséget okozott az új kódok elküldése a rendszernek, leginkább az egyedi webshopok és weboldalak esetében volt ez komplikált.

A GA4 megkerülhetetlen, hiszen a segítségével elérhető, hogy felfelé íveljen az eladások száma és fejlődni tudjon a vállalkozás. Ha valaki nem váltott július 1-től, akkor semmilyen információja nincs arról, hogy hogyan teljesít a weboldala, és mi a helyzet a látogatókkal, továbbá azt sem tudja, hogy mely csatornák működnek a leghatékonyabban. Ez akár 20-30 százalékos bevételkiesést is eredményezhet.

Milyen újdonságokat hozott a Google Analytics 4?

A GA4 számos újdonságot hozott. Például cross-platform méréseket, amelyek segítségével egy helyen követhetőek a különböző felületek. Továbbá automatikus insightokat, amelyek a közönség pontosabb mérését teszik lehetővé.

Az újdonságok közé sorolható még az eseménylimit, az ingyenes Google BigQuery összekötés, az adatvezérelt modell-összehasonlítás, a testreszabható jelentések, az újfajta mérési logika, a consent mode és automata konverziós modellezés, és a prediktív és szofisztikáltabb közönségbeállítás.

Hamarosan minden hiányosság megoldódik, mert folyamatosan fejlesztik

A számos pozitívum mellett érdemes azt is megemlíteni, hogy vannak hiányosságai a GA4-nek. Például nem tökéletesek még a költségekkel kapcsolatos metriák, illetve az adatfeltöltés még manuális. Hamarosan minden hiányosság megoldódik, mert folyamatosan fejlesztik ezt a verziót.

Összességében kijelenthető, hogy a GA4 hosszú távon valószínűleg jóval hasznosabb lesz, mint a korábbi verzió, így a segítségével jobban megtérülő kampányokat lehet létrehozni. Az átálláshoz mindenképpen érdemes szakértő segítségét kérni, hiszen így biztosan meg lehet úszni a tanulópénzt. Főleg az egyedi fejlesztésű weboldalak és webshopok esetében, hiszen komplikáltabb a folyamat.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További LifeStyle

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés