Connect with us

technokrata

Miért tud hatékony marketingeszközzé válni egy podcast?

hatékony podcast marketingeszköz

LifeStyle

Miért tud hatékony marketingeszközzé válni egy podcast?

Miért tud hatékony marketingeszközzé válni egy podcast?

A podcast az audiotartalmak olyan formája, amely az internetes platformokon, általában adássorozatok formájában jelenik meg. Legtöbbször szakmai témákat, érdekességeket vagy szórakoztató tartalmakat jelenít meg, amelyeket rendszeresen követnek és hallgatnak az emberek.

A podcast mint marketingeszköz

Ha tisztában vagy azzal, hogy mi az a podcast, akkor azt is tudod, hogy mennyire hatásos tud lenni például a márkaismertség növelésében.

A hagyományos eszközök mellett az utóbbi évtizedben ugyanis egyre inkább teret nyernek a digitális marketing eszközei. A közösségi média megjelenések, a fizetett hirdetések, a cég- vagy termékbemutató videós tartalmak és a podcastek már nélkülözhetetlenek a sikeres vállalkozások számára. Ezeknek az eszközöknek a sikere a célközönség gyors és nagyszámú elérésében és a pozitív benyomáskeltésében rejlik.

A podcast vonzereje

A podcast a beszélgetős műsorok, a szakmai interjúk révén lehetőséget ad a vállalkozásodnak arra, hogy személyesebb módon kommunikálj a célközönségeddel, akik a potenciális ügyfeleid.

Ha azonban még csak most ismerkedsz ezzel a műfajjal, a Brocasterz podcast ügynökség szakértő csapata szívesen áll a rendelkezésedre a műsorkészítés minden részfolyamatában.

A podcast előnyei a fizetett hirdetésekhez hasonlítva

A podcast a fizetett hirdetésekhez hasonlítva azért előnyös, mert önmagában reklám lehet anélkül, hogy ez a célközönség számára visszatetsző lenne. A reklámok azzal, hogy direkt módon a közönségre erőltetik a termékeket vagy szolgáltatásokat, nem hozzák meg a kívánt hatást az egyre intelligensebb és tudatosabb médiafogyasztó társadalomban.

A podcasteken keresztül azonban növelheted a márkaismertséget például úgy, hogy a műsor készítői, akik szakértők az adott témában, ajánlást tesznek vagy beszélnek egy adott termékről.

Mivel tud többet nyújtani a podcast, mint a közösségi média bejegyzések?

A műsorok időkorlátok nélkül tudnak egy témát részletesebben megjeleníteni, mint az általában rövidebb közösségi média bejegyzések. Bárhol, bármikor hallgathatóak, visszakereshetőek. A beszélgetőpartnerek megismerésével sokkal személyesebbé válnak, mint egy poszt, még akkor is, ha képekkel vagy videós tartalmakkal színesíted a bejegyzést.

Az alapvető különbség talán abban mutatható meg, hogy mennyi ideig foglalkozik a célközönség ezekkel a tartalmakkal. Az adások hallgatói általában sok időt szánnak a tartalomra, adásról adásra szívesen hallgatják azt, míg egy bejegyzést gyorsan átpörgetnek. Tehát az előbbi személyesebb, mélyebb márkahűséget, és rajongói tábort tud kialakítani.

Persze nem egymás ellen kell, hogy versenyezzenek ezek a marketingeszközök, hiszen egyikkel a másikat támogatni is tudod. A vállalkozásod podcastjeit népszerűsítheted a cég közösségi média oldalán, illetve a műsorodban is kitérhetsz a cég netes megjelenéseire.

Ha tehát ezeket a marketingeszközöket jól kombinálod, ismertté tudod tenni a saját márkádat, és ezáltal sikeresebb lesz a vállalkozásod is.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További LifeStyle

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés