Connect with us

technokrata

Meglepetés: ma reggel kizöldült a Google

Dotkom

Meglepetés: ma reggel kizöldült a Google

Zöld színre váltott a Google. Közleményben ismerte el a keresőóriás, hogy mostantól ez lett hirdetéseinek alapszíne. A szakértők szerint a bevételnövelés áll a háttérben.

Sárga helyett zöld

Hónapok óta teszteli a Google a zöld színt hirdetés rendszerében, de tegnap közleményben ismerte le, hogy minden eszközön és minden országban ez lett az alapértelmezett szín. A Google a korábbi sárga színt hagyta el a zöld kedvéért.

A keresőóriás hivatalos közleménye szerint folyamatosan tesztelik a találati listát, és a felhasználók és hirdetők pozitív visszajelzései alapján döntöttek a zöld szín mellett.

A közlemény szerint méréseik szerint a felhasználók zöld szín esetében is meg tudják különböztetni a fizetett hirdetéseket a természetes találatoktól, és e tekintetben nincs különbség a sárga és a zöld szín között.

adwords2

adwords

adwords

adwords

A bevételnövelés állhat a háttérben

A keresőoptimalizálás szakértők azonban legalábbis kétkedve fogadják a Google állítását. Sokak véleménye szerint a Google színválasztásának hátterében a bevétel növelési szándék áll.

A kiválasztott szín ugyanis pontosan megegyezik azzal a zöld színnel, amit a Google idáig is az url-ek megjelenítésére használta a találati listán. Emiatt a zöld színű hirdetések jobban beleolvadnak a találati listába, mint a korábbi sárga színű hirdetések. Ez pedig azt eredményezheti, hogy többen kattintanak a fizetett hirdetésekre és növekszik a cég reklámbevétele.

A Google bevételeinek döntő részét az Adwords hirdetési bevételek teszik ki. A tavalyi évben ez 67 milliárd dollárt tett ki. Érthető, hogy a cég mindent megtesz a hirdetések optimalizálásáért és a bevételek növeléséért.

google-sign-new-logo

A Google régóta tesztel

A keresőóriás folyamatosan teszteli hirdetési formátumát. Korábban az Adwords hirdetések háttere is elütött a normál találatoktól, ám ezt a Google megszüntette, ami iparági szakértők szerint jelentősen növelte a hirdetésekre történő kattintások arányát.

Részben kormányzati nyomásra jelentenek meg a hirdetési címkék, ám idővel azok mérete is jelentősen zsugorodott. Most a zöld szín választásával ez a tendencia folytatódik.

Azonban nem a zöld az egyetlen szín, amivel a Google kísérletezik. A felhasználók már észleltek lila, piros és fekete címkézést is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés