Connect with us

technokrata

Szták András, Tanfield – az árat lejjebb, a minőséget feljebb!

Portré

Szták András, Tanfield – az árat lejjebb, a minőséget feljebb!

A sikeres márkák mögött mindig sikeres cégek állnak és némelyikről nem is tudjuk, hogy a háttérben ők működnek. Ilyen háttérharcos a Tanfield Kft is, amely saját márkanévvel nem jelenik meg a piacon, de több ismert brand nekik köszönheti a sikerét. A háttérben folyó munkára voltunk kíváncsiak, amikor ellátogattunk a Ráday utcába.

Szták András fogadott minket a Tanfield Kft. bázisán. A patinás Ráday utcában, igen előkelő helyen található irodájukban és szervizközpontjukban szakított ránk időt a Tanfield CE divízió vezetője. András szemtelenül fiatal, szavaiból és mozdulataiból sugárzik a magabiztosság. Első benyomásom, hogy ez az ember tudja, mit csinál. Erről aztán az interjú során többször meg is győződök. Gyorsan megegyezünk a tegeződésben, aztán kezdem faggatni.

Technokrata (a továbbiakban: “T”): Ki az a Tanfield Kft és mi az a CE?

Szták András (a továbbiakban: “A”): A Tanfield Appliance and Services Kft egy nemzetközi cég. Tulajdonosunk svéd-magyar kettős állampolgár, de kollégáim között van orosz, magyar, román, örmény és szlovák állampolgárságú is. A CE a cégen belüli divíziónk rövidítése, angol rövidítés: Consumer Electronics, azaz szórakoztató elektronika.

T: Hogyan és mikor alakult a cég?

A: 2013-ban egy orosz márka, a TeXet felkért minket, hogy legyünk a termékeik importőre 17 európai országban. Jelenleg kiterjedt üzleti kapcsolatain vannak Magyarország, Románia, Moldova, Balkán országai és Skandinávia irányába. A TeXet mellé azóta csatlakozott a myPhone, PocketBook és K-Six termékcsalád is.

T: Mitől tartjátok magatokat másnak mint a többi, hasonló területen tevékenykedő cég?

A: Jelszavunk az “elérhető ár és minőség”. Olyan márkákkal dolgozunk együtt, akik mögött valós tartalom és háttér van, továbbá hajlandóak megfelelő minőségű termékekkel ellátni a piacot. Fontos számunkra, hogy minden ügyfél elégedett legyen a termékekkel, melyeket tőlünk vásárol. Probléma esetén pedig megfelelő supportot, tanácsadást, adott esetben garanciális szolgáltatást kapjon. Minden termékünkre két év jótállás vonatkozik, melyet kvalifikált szervizünkben lehet érvényesíteni.

kiemelt

T: Ha már említetted a szerviz részt: amikor megérkeztem, láttam, hogy egy elég komoly csapatotok van…

A: Igen, tavalyi év folyamán cégünk felvásárolta az E-Care Solutions Kft-t, akik HTC és ZTE hivatalos szervizszolgáltatásait látták el. Jelenleg az így megalakult Tanfield Appliance and Service Kft a hivatalos szervize a ZTE tableteknek és telefonoknak Szlovákiában, Ausztriában és Magyarországon.

T: Milyen eredményeitek vannak idehaza és külföldön?

A: A kép nagyon árnyalt. Magyarországon az eredményeink meg sem közelítik a külföldön elért értékesítéseinket. A Romániában, a Balkán országaiban és a Skandináv országokban elindult az a folyamat, melyet itt Magyarországon is nagyon várunk már. A vásárlók ott már elkezdték felismerni, hogy lassan nem arról beszélünk, hogy “A brand” vagy “B brand” egy márka (szerk: “a brand névvel jelzi a szakma az ismert, befuttatott, általában drágább gyártók készülékeit, míg “B brand” néven emlegetjük a feltörekvő márkákat, amelyek minőségben közelítenek a nagyokhoz, de az áruk többnyire töredéke azokénak), hanem hogy milyen minőséget képvisel, milyen háttérszolgáltatás tartozik hozzá és milyen áron kapható? Nagyon sok rendkívül olcsó termék van a piacon, “B brandek” százai. Felmerülhet a vásárlóban a kérdés: miért ne a legolcsóbbat válassza? A válasz egyszerű: “olcsó húsnak…” .

T: Mondj példát arra, miért más mondjuk a TeXet mint a többi “B brand”?

A: Több dolog is az eszembe jut, de csak a leglényegesebbeket sorolnám fel:

– A termékeket a csehországi Foxconn gyár szereli össze, ők intézik a logisztikát, és a javítást is (szerk: a Foxconn tajvani alapítású világcég, többek közt ők gyártják a  BlackBerry,  az iPad, az iPhone, a Kindle, a Playstation 4, az Xbox One és a Wii U készülékeit.);

– Szerviz időtartama maximum 8-10 munkanap;

– A Foxconn által gyártott modellek a TÜV SÜD által bevizsgált termékek, a hibaszázalék 1,5% alatt van;

– A termékek kétszer esnek át minőség-ellenőrzésen a gyártás folyamán, ezért a DOA (szerk: Dead on Arrival – működésképtelenül érkező) készülékek száma gyakorlatilag nulla;

– Az összes licensz be van fizetve a készülékekre;

– A termékeket “A brand” minőség, “B brand” ár jellemzi;

T: Mit javasolsz az olvasóinknak, milyen szempontokat tartsanak szem előtt vásárláskor?

A: Javasolt vásárlás előtt utána olvasni fórumokon, milyenek a visszajelzések az adott márkáról, adott típusról. Fontos továbbá, hogy hány év garanciát adnak a termékre és ki a hivatalos garanciális szolgáltatást végző cég (ezt az információt minden esetben ki kell adnia a forgalmazónak). Gondoljunk csak bele: vannak termékek, ahol 25-30%-os meghibásodás sem ritka. Elég nagy eséllyel futhatunk bele olyan problémás készülékbe, melynek aztán a szervizét elérni sem lehet…

T: Ha már elérés: a Tanfield által képviselt márkák esetében ez hogyan zajlik?

A: A vásárló leadhatja problémás készülékét a vásárlás helyén, ebben az esetben nagyjából két hét alatt vissza is kerül hozzá megjavítva. Ez főként vidéki ügyfeleinknek kényelmes. Azonban, ha valaki szeretné felgyorsítani a folyamatot, budapesti központi szervizünkben is leadhatja a készülékét. Ebben az esetben akár egy héten belül visszakaphatja készülékét. Fontos kiemelnem, hogy egyedülállóan, Budapest központjában, rendkívül frekventált és elérhető helyen, a Kálvin tértől 2 percre, a Ráday utca 31/J szám alatt található a szerviz. Hétköznaponként 8:00-tól 16:00-ig várjuk ügyfeleinket.

T: Térjünk vissza az értékesítésre! Hogyan látod a magyar piacot?

A: Nem egyszerű. Rengeteg olyan terhet rónak a magyar cégekre, melyek nem sújtják a környező országbeli hasonló tevékenységi körrel rendelkező vállalatokat.

T: Ha jól sejtem, az egyik ilyen az Artisjus matrica.

A: Igen, ez egy plusz teher a környező országokban tevékenykedő vállalatokkal szemben. Ehhez még hozzácsapódik az alacsonyabb ÁFA illetve a rengeteg konkurens cég, akik felismerték, hogy célszerűbb egy szlovák, vagy egy cseh cégen keresztül Magyarországra értékesíteni. Azok a cégek, akik cseh vagy szlovák cégek termékeit árulják Magyarországra, adott esetben  11%-al jobb árat tudnak elérni, mint a helyi cégek. És ez az arány csak nagyobb lehet a belső memória növekedésével. Nagyon sok vevő csak az árat nézi és nem gondolja végig a következményeket.

T: Igen, én is belefutottam olyasmibe, hogy külföldről behozott készülékemet javíttatta ugyan a forgalmazó, de 5 hét telt el, mire visszakaptam. Ezzel együtt ha jól tudom, nem illegális EU tagállamokból másik EU tagállamba értékesíteni…

A: Igen, akik hasonlóképpen járnak el, nem követnek el semmiféle jogsértést. Erre kellene a magyar államnak egy koordináltabb, hatékonyabb, áttekinthetőbb szabályozást bevezetni. Sajnos nap mint nap találkozunk ügyfelekkel, akik azért fordulnak el tőlünk, mert nem tudjuk olyan áron adni termékeinket mint külföldi versenytársaink.

T: Azt tapasztaltam, hogy a nagy árukereső oldalakon sem mindig egyértelmű, hogy melyik cég magyar és melyik külföldi. Honnan tudhatja egy vásárló, hogy magyar cégtől vásárolja-e a terméket?

A: Célszerű vásárlás előtt tájékozódni weboldalunkon (www.tanfield-ce.com) arról, hogy milyen értékesítési pontokkal vagyunk szerződésben.

T: Mi az előnye, ha magyar bolttól vásároljuk a terméket?

A: Megint csak a leglényegesebbeket említeném. Külföldi cégek esetében a szervizelés hosszabb ideig tarthat, más a szerződött garanciális partner, gyakran más a garanciális időtartam (két év helyett egy év), a termékek sokszor nem készletről érhetőek el, csak rendelésre hozzák őket és akár 2 hetet is várni kell rájuk.

T: Milyen rövid és hosszú távú céljaitok vannak?

A: Rövidtávon a lehető legtöbb csatornában elérhetővé tesszük termékeinket. Célunk az, hogy választási lehetőséget biztosítsunk ügyfeleinknek és ne kényszerüljenek kompromisszumokba. Értem ez alatt azt, hogy egy megfizethető alternatívát kínáljunk jó minőséggel párosítva. Hosszú távon még szélesebb termékpalettával kívánunk megjelenni, adott esetben más márkákkal is, melyek megfelelnek a szigorú kritériumainknak.

T: Milyen nagy durranást várhatunk tőletek a következő hónapokban?

A: Következő negyedévben egy meghökkentően olcsó dual SIM-es (szerk: két telefonkártya egyidejű fogadására és kezelésére alkalmas) jó minőségű okostelefonnal rukkol elő a myPhone, illetve a TeXet új 3G modullal rendelkező palettája is várhatóan a következő fél évben debütál.

T: Kiket céloztok meg ezekkel a készülékekkel?

A: Az olcsó okostelefon kiváló iskolakezdéskor, első telefonnak, míg a TeXet 3G-s tabletjei lehetőséget kínálnak azoknak, akik eddig nem tudták megfizetni a drágább, “A brand” modelleket, melyek rendelkeznek SIM foglalattal.

T: Köszönöm az interjút és hogy időt szakítottál ránk. Utoljára egy kicsit aljas kérdéssel készültem, amit talán megbocsátasz nekem. Azt szeretném kérni, hogy vedd elő a telefonodat, amit 0/24-ben használsz, mert érdekelne, hogy mivel telefonál egy divízió vezető.

A: Semmi gond, íme…

T: Szép, de mi ez? A feliratán látom, hogy myPhone…

A: Igen, ez egy új ütős myPhone okostelefon, amelyről sokat nem árulhatok el, de annyit mindenképpen elmondanék, hogy nagyon élvezem. Remélem, a vevőinknek is ennyire tetszeni fog…

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Portré

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés