Technokrata: Ki Ashley és ki Madison?
Christoph Kramer: 2002-ben, amikor alapítottuk a céget, akkor ez a két női név volt a legnépszerűbb Észak-Amerikában. Ezért választottuk az AshleyMadison-t a szolgáltatásunk nevéül.
T: Na de mi is ez a szolgáltatás?
CK: A cégünk a világ második legnagyobb online társkeresője, és célcsoportunk a házas emberek. Egy olyan biztonságos platformot kínálunk a házastársi kapcsolatokban élők számára, melyen keresztül diszkrét és anonim módon tudnak félrelépni.
T: Láttam a logójukat, melynek grafikai elemében egy jegygyűrű található, mint az örökkévalóság szimbóluma. Nem gondolja, hogy ez egy kicsit… hogy is mondjam… durva?
CK: Hiszünk abban, hogy a szolgáltatásunk nem a válásokat, hanem a házasságokat segíti. A tagjaink 85%-a boldog családi kapcsolatban él, 41 országban mindösszesen 27,5 millió tagot számolunk.
T: Ön házas?
CK: Nem vagyok házas, 8 éve élek kapcsolatban.
T: És tervezi, hogy megházasodik?
CK: Nincsenek jelenleg ilyen irányú terveim.
T: Visszatérve a szolgáltatásra, azt mondja, hogy diszkrét. Mielőtt jöttem, beregisztráltam, hogy körülnézzek, és kaptam egy emailt a regisztrációmról. Ez minden, csak nem diszkrét.
CK: Ki lehet kapcsolni az értesítéseket, de le is van írva a felhasználási feltételeinkben, hogy javasoljuk egy külön, ingyenes email cím létrehozását a regisztrációhoz. Általánosságban azt elmondhatom, hogy a női felhasználóink intelligensebben kezelik a személyes adataikat, mint a férfiak: példának okáért nagyon sok férfi tagunk van, aki privát, vagy céges email címet ad meg a regisztrációkor, és arra is nagyon sok példát látunk, hogy hiába adjuk meg a lehetőséget és hívjuk fel a figyelmet a publikus kép eltakarására, felismerhetetlenné tevésére, ezzel sok férfi nem, vagy rosszul él.
T: Na de mégis, mitől biztonságos ez a szolgáltatás?
CK: Nincs nálunk semmilyen személyes adat, csak az email cím, és a hozzá tartozó jelszó. 180 dolgozónk csaknem egyharmada 12 éve dolgozik a rendszer biztonságán.
T: És mi van akkor, ha egy válás során a bíróság kikéri az adatokat valamilyen bizonyíték gyanánt?
CK: Nem volt még erre példa. De ha a felhasználó egy anonim email címről regisztrál, akkor mi nem is tudjuk azt, hogy ő valójában kicsoda. Másrészről pedig a felhasználó kérésére bármikor töröljük az adatait.
T: Tényleg, hol vannak ezek az adatok fizikailag?
CK: Kanadában, a szervereinken.
T: Miért épp Magyarország fele nyitnak?
CK: Magyarországgal együtt 41 országban vagyunk jelen már, és a több mint százezres mintán végzett kutatásaink szerint az olyan konzervatív, katolikus hagyományokkal rendelkező országokban, mint Magyarország, nagyon népszerű és sikeres a szolgáltatás.
T: Mi köze van a félrelépésnek a valláshoz?
CK: A katolikusok élményekben dús életet élnek, nemcsak szexuális értelemben. Tapasztalataink szerint ők könnyen megbocsátják maguknak a félrelépéseket. A magyarországi bővülés azért is volt indokolt, mert sok az olyan ügyfelünk, aki sokat utazik, és ezekre az időkre különböző országokban keres partnert magának. Természetesen nem volt elhanyagolható érv az sem, hogy Magyarországon a legmagasabb a válással végződő házasságok aránya, 67%. Hiszünk abban, hogy ez a szám a szolgáltatásunkkal csökkenni fog.
T: Mégis hány százaléka a felhasználóknak férfi és hány százalékuk nő?
CK: 60 százalék férfi, 40 % nő, a 18-35 korosztályban azonban eléggé kiegyenlített, közel 50-50%.
T: Miután regisztráltál a szolgáltatásra, azonnal lehetőség nyílik kiemelt megjelenést vásárolni, illetve krediteket venni. Mire használhatók ezek a kreditek?
CK: Ha valakivel fel szeretnénk venni a kapcsolatot, akkor kredittel kell fizetni. Csak az első kapcsolatfelvétel fizetős. A második legnépszerűbb szolgáltatásunk a chat, melyért szintén fizetni kell. Különböző virtuális ajándékok is küldhetők a felhasználóknak, természetesen ezek is pénzbe kerülnek.
T: Mennyi az egy főre jutó bevételük?
CK: Ezt nem mondhatom meg. Annyit mondhatok, hogy tavaly 125 millió USD árbevétele volt a cégnek. (ezt a 27,5 millió felhasználóra leosztva olyan 1.000 Ft / felhasználó évente jön ki – a szerk)
T: Van olyan ország, ahol betiltották a szolgáltatásukat?
CK: Igen, kétszer fordult ilyen elő. Észak-Koreában és Szingapúrban. Előbbi országban 50.000 regisztráció jött az első két hét alatt, melyet követően a kormány letiltotta a szolgáltatást. Szingapúrban a társadalomra való káros hatás volt az indok, ami miatt kitiltottak minket még az indulás előtt.
Köszönöm az interjút!