Connect with us

technokrata

Christopher Cederskog, Airbnb: Három dolog, ami kell a sikeres startuphoz

Portré

Christopher Cederskog, Airbnb: Három dolog, ami kell a sikeres startuphoz

A Magyar Telekom sharing economy-ról – azaz a megosztásra épülő gazdaságról – szóló sajtótájékoztatóján Christopher Cederskog elmondta nekünk, hogy mi a titka a sikeres startup cégnek.

„2008-ben ismertük fel azt az igényt, hogy az emberek megosztanák egymással a nappalijukat és kezdtünk el dolgozni az Airbnb-n, egy olyan site-on, ahová mindenki fel tudja rakni a megosztandó szobáját, ágyát, ingatlanját és így az emberek ki tudják adni lakásukat, szobájukat az interneten keresztül. Európában és most már Ázsiában is nagyon nagy népszerűségnek örvend a szolgáltatás, mellyel spórolhatnak az utazni vágyók, és monetizálni tudják felesleges erőforrásaikat a helyi emberek.” – mondta Christopher Cederskog, az Airbnb regionális igazgatója.

„Nagyon izgatottak vagyunk a budapesti bevezetés miatt, az egyik leggyönyörűbb ország és város Budapest. Jelenleg is sok budapesti szállás található meg az oldalainkon, melyekre zömében külföldiektől érkeznek foglalások. Reméljük, hogy a magyarországi foglalások száma a bevezetéssel tovább fog nőni. A Deutsche Telekom együttműködésének nagyon örülünk, a T-Mobile-nak köszönhetően várhatóan sokkal gyorsabban és sokkal több emberhez tud eljutni a szolgáltatásunk híre.” – nyilatkozta Cederskog.

Christopher_Cederskog

„Sokan kérdezik tőlem, hogy mi a sikeres startup cégek titka, a válasz nagyon egyszerű. Az első természetesen a megfelelő piaci rést célzó jó ötlet. Enélkül nem megy. Ha ez megvan, akkor a második legfontosabb dolog, hogy ha startup céget indítasz, akkor fel kell készülnöd arra – anyagilag, lelkileg, mindenhogyan – hogy nagyon kis idő alatt kell nagyon nagyot nőnöd. A növekedés pedig állandó változással, szervezetfejlesztéssel jár, ez a dolgok velejárója, menedzselni kell ezeket a folyamatokat. A harmadik – az előző kettővel egyenértékű – kulcs a sikeres startuphoz, hogy az early adoptereket, azaz az első felhasználóidat, a tenyereden kell hordoznod. Sosem lehetsz nekik elég hálás, hogy elsőként hittek benned, a szolgáltatásaidban és azzal, hogy melléd állnak, téged választanak, egyben segítenek is a folyamatos termékfejlesztésben. Az early adoptereknek meg kell adni azt az érzést és lehetőséget, hogy a részük a szolgáltatásnak, a cégnek, a sikernek.” – fogalmazott Cederskog.

„Ha ez a három megvan, akkor ezt követően mindezeket lokálisan is el kell kezdeni építeni, kontinensről kontinensre, országról országra, figyelembe véve a helyi sajátosságokat. Az egész arról szól, hogy mit fognak gondolni, mit fognak mondani a termékeidről a felhasználók, és erre a legjobb indikátorok a korai, első felhasználók, az early adopterek. Ők azok, akik számára szerethetővé kell tenni a termékedet, szolgáltatásodat, hogy aztán jó hírét vigyék a világban mások számára is. Az Airbnb kapcsán 5-6 éve velünk vannak a legelső felhasználók, és folyamatosan segítik a termékfejlesztést. Nem tudunk nekik eléggé hálásak lenni abban, hogy azzal, hogy szolgáltatásainkat használják, egyben  velünk együtt építik az Airbnb-t és magát a sharing economy-t.” – mondta Cederskog.



Szólj hozzá!

További Portré

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés