A SofőrHívó – Sofőrszolgálat Versenyeztető ugyanis egy ingyenesen letölthető applikáció, amelyben a sofőrsegélyek ajánlatai közül válogathatunk, így Budapesten akár már néhány ezer forintból hazaérhetünk, úgy, hogy közben jól telt az éjszaka.
A cél az ittas vezetés visszaszorítása
A SofőrHívó alapítója, Jex Dénes elárulta, hogy mint igazi autós ember, gyakran ment baráti találkozókra a kocsijával, amelyek után rendszeresen sofőrszolgálatot hívott. Bár többször is igénybe vette ezeknek a cégeknek a szolgáltatásait, egy konkrét alkalom után született meg benne a SofőrHívó ötlete:
„Egy baráti sörözés végén úgy döntöttem sofőrszolgálatot hívok, mivel autóval érkeztem. A pótsofőrre akkori szokásomhoz híven rákerestem, majd rendeltem. A vállalt fél óra helyett másfél óra múlva érkeztek csak meg, ami különösen rosszul érintett, hiszen tél volt, a kocsma bezárt, a barátok elmentek, én pedig a kocsiban kezdetben vacogva, majd járó motorral a környezetet szennyezve vártam a sofőrömet. Ezt követően nyilván nem mentettem el a sofőrsegély számát, ami hiba volt, mivel legközelebb sikerült egy másik fantázianév miatt ugyanazt a társaságot felhívnom. Mondanom sem kell, hogy ugyanúgy pórul jártam. “ – fogalmazott az ötletgazda.
A SofőrHívó megalkotásában fontos szerepet játszott még az is, hogy mint kétgyermekes apuka, Dénes számára kiemelten fontos az ittas vezetés visszaszorítása is. Ezért az alkalmazás megalkotásakor is az egyszerűségre törekedett, hogy azt a lehető legtöbben kipróbálják és használják.
Igazán egyszerű használni
Ugyan részletesen most nem kívánjuk bemutatni a SofőrHívót (hiszen azt már megtettük egy korábbi cikkünkben), annyit azért mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy szó sincs mágiáról, aki már fogott okostelefont a kezében, az biztosan megbirkózik az alkalmazással. Az Androidra, iOS-re és Windows Phone-ra is elérhető applikáció megnyitása után nincs más dolgunk, mint megadni azt a helyet, ahova a sofőrt kérjük, majd kiválasztani az ulticélt. A rendszer ezután valós időben mutatja meg az elérhető sofőrszolgálatok ajánlatát, így nekünk csak annyi a dolgunk, hogy kiválasszuk, melyik a leginkább megfelelő. Fontos kiemelni, hogy az ajánlat mindig valós idejű, hiszen ezeket nem egy számítógép, hanem az adott vállalkozás diszpécsere adja.
Talán nem is véletlen, hogy igen pozitívak a visszajelzések, a legtöbben ajánlják a barátaiknak a SofőrHívót. „Az ügyfelek nagyon szeretik a rendszerünket. Jó volt látni, hogy az a szolgáltatás, amit kitaláltunk sok embernek jelent megoldást a problémájára. Kezdetben minden új ügyfelet felhívtunk és azt válaszolták 100-ból 95-en, hogy szívesen ajánlanák a szolgáltatásunkat barátaiknak, sőt kb. 45%-a a megkérdezetteknek már ajánlotta is.” – árulta el Dénes.
Folyamatosan fejlődik a program
Mindig van hova fejlődni, ezért hónapról hónapra azon dolgozik a SofőrHívó csapata, hogy a lehető legjobb alkalmazással álljanak az ügyfelek rendelkezésére. Talán nem is véletlen, hogy az alapító szerint a projekt sosem ér véget, hiszen mindig van min csiszolni. „A kezdeti fejlesztés 4-5 hónapot vett igénybe, azonban úgy érzem, hogy most sincs kész a projekt, hiszen nem arról van szó, hogy létrehoztunk egy szoftvert és végeztünk, hanem a piaci bevezetést is mi csináljuk. Tehát ha úgy vesszük már lassan két éve tart a megvalósítás.”
Érdekesség, hogy jelenleg nem tervezik a sofőrszolgálatok számának bővítését, a jelenlegi, 13 vállalkozásból álló partnerkörrel dolgoznak. Dénes szerint ugyanis még van potenciál a cégekben, ezért inkább nekik adnak munkát, semmint, hogy új, még ismeretlen csapatokra bízzák a feladatot.
Persze nem volt ez mindig ennyire egyértelmű, a SofőrHívó létrehozása után ugyanis épphogy a megfelelő partnerek felkutatására volt szükség, az ötletgazda ezért hideghívás útján telefonált körbe a vállalkozások között. Már ez is mutatta, hogy mekkora ötlet a SofőrHívó, hiszen 10-ből 5 cég bólintott rá, hogy bekerüljenek a rendszerbe, az 50%-os arány pedig kiemelkedőnek számít. Azóta már fordult a kocka, mára már a sofőrszolgálat cégek keresik meg a rendszrer üzemeltetőit.
Rengeteg az elégedett ügyfél
Ahogyan a The Pitch-en lévő adatokból is látható, a SofőrHívó napról napra egyre népszerűbb. 2015. szeptembere óta és június 3. hete között ugyanis 9641 felhasználó töltötte le az okostelefonjára a programot, közülük 5057-en regisztráltak és 2664-en kértek ajánlatot. Ebből 1129-en döntöttek úgy, hogy rendelnek egy sofőrt maguknak, 502-en pedig már többször is így oldották meg a hazautat. Persze a leginkább ez utóbbi csoport fontos a SofőrHivó számára, hiszen ők azok, akik később szájról szájra terjesztik majd a szolgáltatást.
Ennek is köszönhető, hogy míg egy évvel ezelőtt még havi 50-60 fuvart bonyolított a szolgáltatás, addig mára már heti rendszerességgel előfordul, hogy egyetlen nap alatt összejön ennyi. Érdekesség, hogy leginkább férfiak döntenek a SofőrHívó használata mellett, a statisztika alapján a szolgáltatás célközönsége leginkább 25-45 éves férfiakból áll, akik Budapesten és környékén döntenek úgy, hogy a saját autójukkal együtt mennének haza egy jól sikerült italozás után.
Nem állnak meg Budapestnél
Amikor egy szolgáltatást egy hónap alatt több mint 800-an vesznek igénybe és a népszerűsége hónapról hónapra 40%-kal nő, akkor egyértelmű, hogy az adott piacon már sikeres, bevált termékről beszélünk. Épp ezért könnyű lenne azt gondolni, hogy “ennyi és nincs tovább”, ám szerencsére erről szó sincs, Dénesék folyamatosan kutatnak a bővülési lehetőségek után.
Jelenleg a cél az, hogy 5 nagyobb vidéki városban is megjelenjen a szolgáltatás, most ennek a stratégiáját dolgozzák ki. Emellett viszont nem vetik el a külföldi terjeszkedést sem. „Ha van olyan város, ami karakterisztikájában nagyon hasonlít Budapestre, akkor az nekünk egy jó terep. De igazából ezt is két felé kell bontani. Első eset az, hogyha van több sofőrszolgálat, akkor a SofőrHívó aggregátor modelljével szeretnénk a piacra belépni, úgy mint Pesten. A második eset az, hogy az adott nagyvárosban nem működik sofőrsegély. Ilyen esetben érdemes az okokat elemezni és megvizsgálni, hogy hogyan lehet belépni a piacra.” – véli a The Pitch-en megjelent interjújában Dénes.
Hidegen hagyja őket az Uber-botrány
Jogosan merül fel a kérdés, hogy a mostani, Uber-botránnyal tarkított helyzetben miként érinti a Sofőrhívót az egyre szigorodó jogi szabályozás. Szerencsére nincs ok az aggodalomra, Dénes elmondta, hogy „Nem érezzük közvetlen hatását az Uber-botránynak. Egyrészről örülünk az Uber megjelenésének, mivel ezáltal tömegeknek vált mindennapossá, hogy appon keresztül rendeljen közlekedést. Másrésztől nyilván nekünk is konkurenciát jelent az Uber, de mellettük a taxi, a BKV, sőt valamilyen szinten a hagyományos sofőrszolgálat is.
A kormány jelenlegi terveiben a sofőrsegély piac szabályozása nem szerepel. Ennek szerintem az az oka, hogy a sofőrszolgálat piac nem közvetlen konkurenciája a taxiknak, mivel taxit akkor hívunk, ha kocsi nélkül vagyunk, míg pótsofőrt akkor, ha kocsival. Ugyan végez pár taxitársaság sofőrsegély tevékenységet, de úgy hallottuk, hogy nekik ez inkább nyűg, mivel nem ez a fő üzletük.”
Ha szeretnél még többet megtudni a SofőrHívóról, akkor olvasd el a korábbi bemutatónkat, vagy nézd meg a weboldalukat!