Connect with us
Hirdetés

technokrata

Teszt: Suzuki Swift Sport – Az én autóm

Autók

Teszt: Suzuki Swift Sport – Az én autóm

A Suzuki sportautóját próbáltuk ki, abból is az 5 ajtós változatot.

Nem teljesen friss modell, viszont még ma is ritkaság az utakon, pedig nagyon dögös járgány. Ez a Suzuki Swift Sport, amelyet most mi is kipróbáltunk és bizony nagyon jól szórakoztunk a vele töltött idő alatt

Külső

Az autót fehér színben kaptuk meg, de így is rögtön észrevehetők a főbb külső változtatások a lámpákon, lökhárító, küszöbökön, kerekeken és a fékeken. Persze a felszereltség is a legmagasabbra nőtte ki magát és a motor is változott. A kocsi orra véleményem szerint szép lett, a nagyobb hűtőrács jól áll a gépnek, de az elöl-hátul és a küszöbökön látható spoiler is egyedivé és vagánnyá teszi.

Már egy ideje 5 ajtós kivitelben is elérhető a Swift Sport, a tesztautónk is ilyen változat volt. Oldalról a B oszloptól gyárilag besötétített ablakok is fokozzák a hangulatot, ez a fehér fényezéssel főleg jól néz ki. Hátul a csomagtárajtóra rákerült egy spoiler és egy sport felirat, a lökhárítót lecserélték és diffúzor hatású betétet kapott, illetve jól látszik a dupla kipufogó, ami menet közben szépen szól.

A fehér szín és a vele kontrasztos sötétszürke betétek kombinációja kifejezetten jól áll az autónak, bár az tény, hogy sokszor kell majd tisztogatni, mert könnyen koszolódik. Teljesen új és egyedi, csak ezen a kivitelen alkalmazott lámpák kerültek rá, amelyek sokkal komolyabb megjelenést adnak az autónak de hasonló hatása van a méretes első légbeömlőknek. A sportosság fontos kellékei a dögös 17 hüvelykes könnyűfém felnik, melyeken 195-ös, meglehetősen peres oldalfalú Continental abroncsok feszülnek. Mögöttük jól láthatók a tárcsafékek, ennél a kivitelnél hátul is ilyen lassít, mégpedig igen jó hatásfokkal.

Belső

Az autó belseje kisebb finomításokon esett át az alapmodellhez képest. Rögtön szembetűnnek a sportülések, amelyek kellemesen kemények és jól tartanak a gyors kanyarokban is. A dekoráció része a hímzett Sport felirat a háttámlákban, valamint a piros cérnás, bőrborítású kormány és váltókar.

A műszeregység elrendezése nem változott, az órák viszont sportosabb kinézetet kaptak, A 2014-es Swifthez képest hiányzik a LED nappali menetfény (a tesztautó 2013-as évjáratú volt), de ezt leszámítva extrákat is kapunk, Például bixenon fényszóró, kulcs nélküli indítás, a már említett sötétített üvegezés, sportülések, fém pedálok, hátul is elektromos ablakok, elektromosan behajtható és fűthető tükrök, Bluetooth-os kihangosító, tempomat, digitális automata klíma és USB-s MP3 lejátszó.

Méretileg belül se történt változás, hátul két normál termetű ember hosszú úton is kényelmesen elfér. Sajnos az apró csomagtér nem lett nagyobb, egy komolyabb bevásárláshoz már szűkös lehet. Igaz, ez egy ilyen sportos autónál kevésbé szempont, két személynek meg bőven akad hely, ha lehajtjuk a hátsó üléseket. A tükrök mérete jó nagy, holttér szinte nincs, minden könnyen elérhető, kéznél van.

Motor/ Felfüggesztés

Ebben a Suzukiban egy 1,6 literes szívó benzines motor található, turbó nincs, a japánok még nem hódoltak be a legújabb divatnak. Négyhengeres, 16 szelepes felépítéséből 136 lóerőt és 160 Nm-t ad ki magából, utóbbit 4400-as fordulatnál adja le. Az igazán jó motorhoz egy jó váltó is tartozik, ez igen precíz és finom lett, a hatodik fokozat jól jön autópályás utazásoknál. Ahogy már írtam, a fék is teljesíti feladatát, a négy tárcsafék masszív lassulást produkál.. Fogyasztás tekintetében a fedélzeti komputer fix 130-as tempónál 6,4 litert mutatott, de számításaink alapján ez 7,4 liter lett, az 1 literes tévedés elég erős. Ez egy nagyjából 600 km-es úton jött ki 4 emberrel, kevés csomaggal terhelve. Városban nagyon stílusfüggő a benzinpusztítás mértéke, el lehet vele járni 7 liter körül, ez nem is vészes. Ám ha előtör belőlünk a “Fittipaldi”, máris szomjasabb lesz. Sportos módban, kizárólag városban 8,3 litert hoztunk ki belőle, ez viszont számos kihúzatást, magas fordulaton haladást, lámpától lámpáig való gyorsítást is magában foglal, úgyhogy ez sem olyan durva érték.

Menet közben egyértelműen érezhetők a módosítások, melyeket a „civil” változathoz képest végeztek a mérnökök. Áthangolták a futóművet, feszesebb rugózás, erősebb stabilizátor, illetve 1 centis ültetés is történt, no és a méretes kerekek is hozzátesznek a témához. Szinte gokartszerűen irányítható a járgány, ehhez a kormány is remek partner. Lassú gurulásnál és parkolásnál puhán tudunk manőverezni, gyorsabb haladásnál viszont kellemesen felkeményedik, noha ettől függetlenül az útról kissé kevés visszajelzést ad. A nem épp minőségi budapesti utakat elég jól tűri, a kátyúkat megérezzük, de egész jól csillapítja az ütéseket. Széles kerekei viszont szeretik a nyomvályúkat, tehát érdemes határozottan markolni a jófogású bőrkormányt.

A motor is remek partner a tempós haladáshoz, már 2000-es fordulattól jól húz, élénken reagál a gázra, szereti a pörgetést, de ez sem feltétlen szükséges a tempós haladáshoz. A beltérben akad néhány kevésbé kidolgozott részlet, ami az alapmodellben is megtalálható. Ilyen például az ajtóban kivilágítatlan kapcsolók, a belső kilinccsel nem nyitható központi zár, elavult kijelzős audiorendszer és hasonló dolgok, de a vezetési élmény és a dögös külső sok mindenért kárpótol.

Vélemény

Összességében nekem nagyon tetszett az autó, bármennyire is elcsépelt kijelentés ez. Jól gyorsul, dinamikus, nem fogyaszt túl sokat, és igényes kidolgozással, dögös külsővel rendelkezik. Ezzel az autóval egyediek lehetünk, kevés példány fut belőle a magyar utakon. Könnyen vonzza a tekinteteket és még a Suzukit nem különösebben kedvelők is elismerően bólogatnak, ha meglátják.

A Swift Sport tesztautót köszönjük a Magyar Suzuki Zrt-nek.



Szólj hozzá!

További Autók

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés