Connect with us

technokrata

Teszt: Mercedes-Benz ML 250 Bluetec 4Matic

Autók

Teszt: Mercedes-Benz ML 250 Bluetec 4Matic

Túl komfortos
A harmadik generációs ML fejlesztése során túl sok figyelmet kapott a komfort. Kellemes az alapdízel.

Külső

Hosszabb, szélesebb és laposabb lett az autó, 4804 milliméter hosszú, 1926 milliméter széles és 4 milliméter híján 1,8 méter magas. A tengelytáv nem változott, de a nyomtávon szélesítettek a német mérnökök. A harmadik generációs modell megtartotta az 1998-ban bemutatott első generációs ML stílusjegyeit, de modern is lett. Elölről nehéz belekötni a dizájnba, de mindjárt más a véleményünk, ha oldalról nézzük az autót. Innen fura a hátsó traktus kialakítása, pedig önmagában nem sikerült rosszul a far. A D oszlop kívülről el van rejtve egy sötétített üveggel és az ötödik ajtót is szép ívekkel rajzolták meg, továbbá a lökhárítóba is jutott némi króm.

Belső

A belső is jelentősen változott, a műszerfalat áttervezték a mérnökök, ergonomikusabbak a kezelőszervek, kevesebb a gomb és magasabbra került a központi kijelző, amelyen a megújult Command rendszer látható. A BMW i-Drive kezelőjéhez hasonló forgókapcsoló került a könyöklő elejére. A kényelmi funkciók gombjait egy krómozott sorra költöztették a műszerfal közepére. Innen vezérelhető a bőrülés hűtése és fűtése, az ECO mód, vagy a parkradar kapcsolója. A négyküllős kormányt is felfrissítették, továbbra is a jobboldali bajuszkapcsoló vezérli az automataváltót, a baloldali kezelése pedig megszokást igényel. A legkisebb motorral szerelt tesztautóhoz az alap bőrülések járnak, amelyek kényelmesek és megfelelő méretűek akár 195 centiméterig is. A már említett hűtés –szellőztetés miatt a bőrbevonat perforált. A lábbal rögzíthető féknek vége, már elektromotor fogja be a hátsó kerekeket, amely magától old, ha lelépünk a fékről. A hátsó helykínálatra sem lehet panasz, a változatlan tengelytáv miatt a hátsó lábtér sem lett nagyobb, de erre nincs is szükség, így is pazar a helykínálat. Szerencsére a Mercedes-Benz fejlesztőcsapata nem akart hétszemélyes modellt készíteni az új ML-ből, így nem kell kompromisszumot kötni. Aki nagyobbra vágyna, annak ott van a GL.

Motor, fogyasztás

Első alkalommal került négyhengeres dízelmotor az autóba, ami nem meglepetés, főleg azok után, hogy az S osztály is vásárolható ezzel a motorral. A 250 Bluetecben egy 2143 köbcentis négyhengeres dízelmotor dolgozik, amely 204 lóerőt teljesít 4200-as fordulaton. 500 Nm-t produkál a kis dízel, mindez ráadásul már 1600-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új motorhoz a 7G-TRONIC PLUS sebességváltót kapcsolták a mérnökök, amelyen keresztül mind a négy kereket állandóan hajtja a takarékos dízelmotor. A hétsebességes bolygóműves automataváltó tökéletes pár a dízelmotorhoz, ami a menetteljesítményekben is visszaköszön. Az üresen 21 mázsás tesztautót 9 másodperc alatt repíti 100-as tempóra az egység, a végsebesség pedig 210 km/h. Ezek az értékek több mint elegendőek a magyar körülmények között. Terhelve sem csökken az autó agilitása, ráadásul akár 900 kilogrammal is megpakolhatjuk az ML-t, ami nem szokványos ebben a kategóriában. Országúton 6 liter alatt simán eljár a 21 mázsás SUV, autópályán 7 literrel számoljunk, városban pedig a remek start-stop rendszernek köszönhetően 8 literrel is teljesíthető a kívánt etap. A tesztutat végül 7,2 literes átlaggal zárta az új ML

Vezethetőség

Az alapmodellnek tekinthető tesztautóban hagyományos spirálrugók dolgoztak, mégis olyan érzés volt, mintha légrugók teljesítenének szolgálatot, olyan finom a csillapítás. Persze a nagy önsúly és a magas felépítés miatt nem egy kanyarvadász az autó, és a viszonylag bizonytalan kanyarvételhez az is hozzátartozik, hogy a kormányzás 50-60 km/h alatt teljesen érzéketlen. Elöl dupla keresztlengőkaros a felfüggesztés, hátul pedig többlengőkaros kialakítást kapott a futómű, maximálisan, talán túlságosan is a kényelemre hangolták. A hétsebességes bolygóműves egység szinte észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat, így az új ML-lel angyali nyugalomban és kényelemben andaloghatunk.

Ár

Az ML 250 Bluetec 15 633 700 forinttól vihető el alapáron. Ehhez már a hátsebességes automataváltó jár. A bőrkárpitért 647 000 forintot kell fizetni, a Command online rendszer 788 000 forint. Persze még rengeteg 100-200 ezer forintos tétel növeli a listaárat, mire eljutunk a tesztautó 18 793 700 forintjáig. Egyelőre csak az ML Mercedes-Benz rendelhető Euro 6-os dízelmotorral, így kuriózum a maga nemében.

Összegzés

Minden jó tulajdonsága ellenére kis csalódás az új ML: formaterve visszalépést jelent, a túlzott komfort miatt szinte nem is SUV-nak érződik. A négyhengeres dízel viszont kellemes meglepetés.



Szólj hozzá!

További Autók

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés