Connect with us

technokrata

Az emberiség legnagyobb kihívásaira keresi a megoldást a Lenovo

Tudomány

Az emberiség legnagyobb kihívásaira keresi a megoldást a Lenovo

Az emberiség legnagyobb kihívásaira keresi a megoldást a Lenovo

Tízszeresére gyorsítják a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kezdeményezéseket

A Lenovo Data Center Group a Supercomputing konferencián mutatta be mesterséges intelligencia kezdeményezéseit, melyek arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy alkalmazzák a mesterséges intelligencia (augmented intelligence) adta lehetőségeket, melynek köszönhetően a fokozott termelékenység és a növekvő eredmények valós célt jelenthetnek szervezeteik számára.

 

Széles körben stratégiai prioritásnak számított a közelmúltban végzett felmérés, melyben a résztvevők 76 százaléka jelezte, hogy a mesterséges intelligencia elengedhetetlen fontosságú a szervezet sikeres stratégiájához. A válaszadók 64 százaléka szerint az adott technológia épp olyan fontos a hosszú-távú növekedés tekintetében, mint a mesterséges intelligencia. Ugyanakkor, várhatóan 2020-ra több, mint 44 billió gigabájtnak megfelelő adatról számolhatnak be a nagyvállalatok. A fenti adatokat figyelembe véve, a jövőben olyan mélyreható tanulási és következtetési képességekre van szükség, amelyek a HPC infrastruktúra alapjaira épülnek. Ezek a képességek lehetővé teszik, hogy ne csak feldolgozzák az adott információt, de mindemellett új, működőképes betekintést generáljanak és alátámasszák a legfontosabb üzleti és tudományos fejlődéseket.

„A mesterséges intelligencia máris mély hatással van a hagyományos üzleti stratégiákra és a tudományos kutatásra, ráadásul a legmagasabb rangú vezetők kiemelten fontosnak tartják az elkövetkező évek technológiájában. Annak érdekében, hogy valóban kihasználhassuk a ma rendelkezésre álló adatok nagy részét, ügyfeleinknek a mesterséges intelligenciát magukévá kell tenniük, és úgy kell tekinteniük rá, mint a sikeresség kulcsa a mai üzleti környezetben”

– mondta Kirk Skaugen, a Lenovo Data Center Group igazgatója.

„Az újonnan megnyílt, globális mesterséges intelligencia innovációs központjainkkal és átfogó termék- és szolgáltatás-portfóliónkkal elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük a mesterséges intelligencia alapú kitelepítések életbe léptetését.”

 

A Lenovo és ügyfelei a mesterséges intelligenciát valósággá alakítva jobb üzleti és társadalmi eredményeket hoznak létre

A Lenovo ügyfeleivel együttműködve fedezi fel a mesterséges intelligencia adta innovatív kutatások lehetőségeit, melyek elősegítik a globális humanitárius erőfeszítéseket, képesek számos betegség meggyógyítására és az éghajlatváltozás tényleges hatásának megértésére.

A mezőgazdaság például, a teljes globális édesvízi felhasználás csaknem 70 százalékát teszi ki, mely 2050-re várhatóan további 10 százalékkal gyarapodhat a növekvő globális népesség kielégítéséhez szükséges élelmiszer-ellátás növelése érdekében. Ahogy az édesvíz-elérhetőség a mezőgazdaság számára egyre szűkösebbé válik, kritikus fontosságú a magas kockázatú vízhiányos területek előre történő meghatározása. Szintén prioritás övezi a meglévő vízkészletek kezelését az élelmiszertermelésre gyakorolt negatív hatások minimálisra csökkentése érdekében mind a helyi gazdálkodók, mind pedig a társadalom egésze számára.

A Lenovo az Észak-Karolinai Állami Egyetem együttműködésében megduplázza ezt a globális kihívást. Egy mesterséges intelligencia-képes térinformatikai képelemzési eljárás alkalmazásával az Észak-Karolinai Állami Egyetem mély tanulás algoritmusait alkalmazza a mezőgazdasági területek felismerésére, a mezőgazdasági növények azonosítására, a talajállapotok megfigyelésére és a vízigények számítására a rendelkezésre álló vízkészletekkel szemben, hogy térképeket készítsen a lehetséges aszály területekről. Ugyanazok a mesterséges intelligencia alapú technikák segítenek a helyi és globális gazdálkodóknak a termés és a talaj egészségének megvizsgálásában, hogy hatékonyan kezelhessék az öntözésben a víz- és energiaforrásokat, és miközben megóvják a szűkös természeti erőforrásokat, mégis növelni tudják jövedelmezőségüket.

A University College London kutatói nagy energiájú részecske-ütközési eseményeket rekonstruálnak az ’ATLAS’ korábbi kísérlete alapján a CERN Nagy Hadronütköztetőjében, mely a világ legnagyobb és legerősebb részecskegyorsítója és ütköztetőgyűrűje. Ez a kutatás jelentős szerepet tölt be a világegyetem eredetének egyik legfontosabb kérdésében; ugyanakkor, a Nagy Hadronütköztető ütközéseinek növekvő intenzitása megkérdőjelezi a hagyományos mintafelismerési technikákat, amely jelentős mennyiségű számítási erőforrást igényel. A Lenovóval kötött együttműködés révén a University College London kutatói arra törekszenek, hogy az ATLAS képalkotó adatait felhasználva a hagyományos módszereknél hatékonyabban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a részecske-pályák rekonstrukciójára. Ez a megközelítés nemcsak egyszerűsíti a számítástechnikai erőforrásokat, de elősegíti a University College London kutatásait a sokkal összetettebb események rekonstrukciójában.

 

A Lenovo segít ügyfeleinek felfedezni, hogy a mesterséges intelligencia hogyan teszi lehetővé digitális átalakulást

A Lenovo szélesebb körű, 1,2 milliárd dolláros mesterséges intelligencia kutatás és fejlesztés befektetésének és kezdeményezésének köszönhetően a Lenovo Data Center Group további három mesterséges intelligencia innovációs központtal bővült Morrisville-ben, Észak-Kaliforniában, Stuttgartban és Pekingben. Az újabb központok működtetésének célja, hogy az ügyfelek felfedezhessék a mesterséges intelligencia nyújtotta üzleti és humanitárius célok megvalósítását. Mintegy száz Lenovo adattudós és mesterséges intelligenciára szakosodott fejlesztő dolgozik mesterséges intelligencia-kompatibilis megoldásokon, mint például az egyes daganatok észlelése és besorolása, valamint támogatják az orvosok munkáját az egyes diagnózisok felállítása során. Az ügyfelek igény esetén akár távolról is hozzáférhetnek az innovációs központ szolgáltatásaihoz, mellyel lehetőség nyílik az egyes alkalmazások tesztelésére és finomítására, mindezt nagy teljesítményű rendszereken keresztül. Ráadásul, a Lenovo ügyfelei egy szakértőkből, adattudósokból és további partnerekből álló közösséghez csatlakozhatnak, ahol egymás gondolataiból táplálkozva fejlődhetnek és oldhatják meg a világ legnagyobb kihívásait.

 

A Lenovo ügyfélközpontú megközelítést alkalmaz a mesterséges intelligenciára

Annak érdekében, hogy a szükséges szakértelemmel támogassa ügyfelei mesterséges intelligencia alapú projektek megvalósítását, a Lenovo egy háromlépcsős folyamattal vizsgálja meg az ügyfelek mesterséges intelligencia (augmented intelligence) szakaszait:

  • Felfedezés: segít felfedezni a mesterséges intelligencia potenciálját és előnyeit széles körű felhasználás esetén
  • Fejlesztés: mesterséges intelligencia-optimalizált hardverek és keretrendszerek kiválasztása a mesterséges intelligencia alapú alkalmazások fejlesztéséhez
  • Kitelepítés: gyors kitelepítés egyszerűsített végponttól végpontig terjedő megoldásokkal és professzionális szakértelemmel

„Hiszünk abban, hogy a gépek nem helyettesítik az embereket, hanem kiterjesztik és támogatják cselekedeteinket az élet minden területén, ezt a víziót nevezzük mesterséges intelligenciának (augmented intelligence). A mesterséges intelligenciával dolgozni egy igen összetett vállalás. Jelentős feldolgozási teljesítményt és technikai szakértelmet követel, mely gyakran nem áll rendelkezésre az ügyfeleink körében.”

– mondta Madhu Matta, A Lenovo DCG AI és HPC Segment alelnök- és ügyvezető igazgatója.

„Egy olyan végponttól végpontig terjedő ökoszisztémát hoztunk létre, amely lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket a lehető legnagyobb mértékig támogassuk a mesterséges intelligencia feltárása során és felszabadítsuk a mesterséges intelligencia (augmented intelligence) erejét.”

 

Mesterséges intelligencia biztosítása átfogó, nagy teljesítményű számítástechnikai megoldásokkal és szolgáltatásokkal

A mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a mély tanulási munkaterhelés egységesen megköveteli a rugalmas, agilis és nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) optimalizált infrastruktúrát. Ahhoz, hogy bátorítsa ügyfeleit az átalakuló képességek elsajátítására, a Lenovo két olyan ajánlatot jelentett be, amelyek kifejezetten a jövőbeli munkaterhelésekhez lettek tervezve:

  • Új GPU-k a Think System SD530 részére, beleértve a legújabb NVIDIA® Volta architektúra alapú Tesla® V100 GPU gyorsítók és az Intel Xeon Scalable Systems Family processzorainak támogatását. A Think System SD530 könnyen alkalmazható azon ügyfelek számára, akik egyedülálló teljesítményt és skálázhatóságot igényelnek a nagyméretű és összetett környezetek, például a nagy teljesítményű számítástechnika és a szoftver által meghatározott ajánlatok számára. Az új Tesla V100-mal a Think System SD530 erőteljes választás lehet a mesterséges intelligencia alapú alkalmazások számára, beleértve a képzési munkaterheléseket a skála és az interferencia között is.
  • Lenovo Intelligent Computing Orchestrator (LiCO), egy erőteljes kezelési csomag, intuitív GUI-vel, amely segít a mesterséges intelligencia alapú alkalmazások fejlesztésében. A LiCO szolgáltatás tartalmazza a legnépszerűbb nyílt forráskódú mesterséges intelligencia kereteket, figyeli a neurális hálózatok képzését, ütemezi a mesterséges intelligencia munkaterheléseket számos projekt környezetben, mindemellett képes különböző megoldási szolgáltatókon dolgozni.

A Lenovo HPC portfóliójának legfrissebb hardver- és szoftver-kiegészítései – a három globális mesterséges intelligencia innovációs központ tanácsadása és tesztelése mellett – széles ügyfélkörnek kínál nemcsak költséghatékony, de teljes, végponttól végpontig terjedő mesterséges intelligencia felhasználást.

További Tudomány

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés