Az AeroGlass a fejlesztőcég házon belüli kezdeményezésnek indult 2013 decemberében, és mára egy nemzetközi spin-off céggé nőtte ki magát. Az EU Edge-nek nem ez az első projektje, amely a cég szoftverfejlesztési kompetenciáinak köszönhetően önálló sikereket arat az IT piacon. Az e-kereskedelmi rendszereket támogató Scarab Research-öt szintén a magyar fejlesztőcsapat hozta létre.
A cég vezetője, Maróy Ákos szerint az EU Edge számos olyan újdonságban megmutatta már magát, amellyel az IT piacon is frissnek számító trendekre reflektáltak. Az Aero Glass esetében a kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) által kínált lehetőségeket vették alapul. Az okosszemüveggel használható program 360°-ban és 3D-ben mutat minden információt, amelyre a repülés során a fülkében ülő pilótának szüksége lehet. A pilóták ugyanúgy látják a légtér valós képét, mint egy hagyományos szemüvegen át, csak a program segítségével megjelennek előttük a területre és a környezetre vonatkozó adatok is. Az Aero Glass saját ötletként indult, amelyen kezdetben az EU Edge munkatársai dolgoztak. A projekt mára kinőtte a fejlesztőcég kereteit, és egy különálló, nemzetközi fejlesztőcsapat dolgozik rajta. A projekt érdekessége, hogy kezdetektől fogva aktívan részt vett benne maga a cégvezető is, ezúttal elsősorban fejlesztőként.
Idén a Horizon 2020 programban, amely az Európai Unió innovációkat és kutatásokat támogató közpénz-alapja, az Aero Glass – két másik magyar projekttel együtt – közel 1,1 milliárd forintos támogatáshoz jutott. A pályázatot az Ateknea Solutions mérnökiroda készítette. A befolyó összegből a szoftver további finomítását és népszerűsítését szeretnék fedezni, amelyek a fejlesztőcsapat közép-hosszú távú tervei között szerepelnek.
A piaci elemzések azt mutatják, hogy mivel az okosszemüvegek (head-mounted-display) az elkövetkezendő öt évben egyszerűbbé és hordhatóbbá válnak majd, ez a piac évente 60-70%-kal fog nőni. Ehhez szorosan kapcsolódik az AR iparág fejlődése is, hiszen sokkal szélesebb platformon lesz használható, mint jelenleg a virtuális valóság (virtual reality – VR). Az előzetes becslések alapján az iparág 2020-ra 150 milliárd USD (több mint 42 billió forint) bevétellel számolhat, amelynek jelentős részét az AR által generált összeg tesz majd ki.